سرمایه‌گذاری پنج هزار میلیارد تومانی هلدینگ ثروت‌آفرینی در مازندران

سرمایه‌گذاری پنج هزار میلیارد تومانی هلدینگ ثروت‌آفرینی در مازندران

مهدی گلچوب روز دوشنبه در نهمین  نشست هلدینگ ثروت‌آفرینی مازندران که در جهاد کشاورزی استان در ساری برگزار شد ، افزود : قرار است یکهزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از این سرمایه در داخل استان تامین شود و بقیه را یک سرمایه گذار مازندرانی که هم اکنون خارج از استان حضور دارد ، تامین خواهد کرد.

وی توضیح داد : سرمایه گذار مازندرانی که قرار است این میزان سرمایه را تامین کند در حال حاضر در خارج از استان مدیرعامل یک هلدینگ بزرگ است و تشکیل هلدینگ نیز ایده این سرمایه گذار و استاندار بومی بوده است که پس از انجام کارهای مطالعاتی و کارشناسی و ارزیابی توان و فرصت های نهفته در استان چند ماه پیش رونمایی شد.
مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران که در این نشست ثروت آفرینی از طریق ایجاد هلدینگ را برای فعالان اقتصادی بخش های مختلف کشاورزی استان تشریح می کرد ، همچنین گفت که اساسنامه  شرکت هلدینگ ثروت آفرینی مازندران آماده و بانک پذیرنده آن نیز مشخص شده است.

وی توضیح داد : بانک پذیرنده شرکت ثروت آفرینی مازندران ۸۰۰ سهم به ارزش۸۰ میلیارد تومان را متقبل شده است، ضمن این که تا کنون ۱۷۵سهم هلدینگ نیز به ارزش ۱۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به افراد حقیقی فروخته شده است.

گلچوب با اعلام این که شماره حساب برای خرید سهام شرکت هلدنیگ ثروت آفرینی مازندران تا پانزدهم بهمن ماه سال جاری باز می شود ، گفت که برنامه سال اول فروش سهام و ثروت آفرینی در این شرکت ۲۰۰ میلیارد تومان است.

سهم ۱۵۰ میلیارد تومانی بخش کشاورزی 

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران همچنین در این نشست اعلام کرد که برای بخش کشاورزی استان فرصت خرید ۱۵۰ سهم به ارزش ۱۵ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران هم در این نشست از کشاورزی به عنوان یکی از بخش های جذاب سرمایه گذاری و از محورهای اصلی توسعه استان نام برد و گفت: استفاده از آخرین یافته های علمی برای افزایش کمی و کیفی تولیدات کشاورزی باید مورد توجه قرار گیرد.

عزیزاله شهیدی فر با اشاره به این که  برای تولید مازاد محصولات کشاورزی استان مازندران که بیشترشان قابلیت صادراتی دارند، باید راه حل پیدا کرد ، افزود: به نظرم ایجاد شرکت هلدینگ ثروت آفرینی فرصتی بزرگ برای حل مشکلات بخش های مختلف کشاورزی است .

وی یکی از قابلیت های کشاورزی مازندران را صادراتی بودن آنها برشمرد و توضیح داد : به هیچ عنوان در ارز آوری محصولات کشاورزی مازندران تردید نداریم و باید در مسیر توسعه نوین کشاورزی حرکت کنیم تا این قابلیت هر چه بیشتر شکوفا شود چون مازندران قطب کشاورزی و تولید محصولات مختلف به ویژه برنج استراتژیک است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران تهیه بذر اصلاح شده ، ترویج فنی کشاورزی و مکانیزاسیون را از زیرساخت های توسعه کشاورزی استان دانست و گفت: در سال های پس از انقلاب به این موضوع توجه ویژه شده است و امروز با ارتقاء دانش فنی ، به کارگیری تکنولوژی های نوین کشاورزی در مازندران روز به روز در حال گسترش است.

ایجاد هلدینگ ثروت آفرینی در جهت متمرکز کردن جذب سرمایه و ایجاد منافع وسیع تر و ورود به ظرفیت های اقتصادی مازندران به عنوان یکی از راهبرد های رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال از خرداد ماه امسال در دستور کار استاندار بومی مازندران قرار گرفت.

هلدینگ ثروت آفرینی مازندران پس از برگزاری هشت جلسه و با اعلام هر سهم به ارزش ۱۰۰ میلیون تومان در نهمین  نشست تخصصی خود امروز به بخش کشاورزی به عنوان مهمترین و بالاترین فرصت ثروت آفرینی رسید. 

مازندران از نظر اقتصادی، منابع مالی و فعالان بزرگ اقتصادی و در زمینه ظرفیت های سرمایه گذاری چون دریا، گردشگری ، معادن ، جنگل ، کشاورزی و تولیدات مواد غذایی از استان های برخوردار کشور است . طبق آمار رسمی سالانه در بخش کشاورزی مازندران سالانه هفت میلیون تن انواع محصولات کشاورزی تولید می شود و این بخش در واقع حدود ۱۱ درصد ارزش افزوده بخش کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده است.

هدف از ایجاد هلدینگ ثروت آفرینی ایجاد یک شرکت بزرگ سرمایه گذاری و ایجاد بستر کار جمعی برای ورود به ظرفیت های اقتصادی استان همچون معادن ، گردشگری و کشاورزی است. ایجاد هلدینگ سرمایه گذاری یکی از روش‌های توسعه اقتصادی است که کاملاً متکی به بخش خصوصی بوده که در استان های دیگر کشور همچون شرکت میتکو انجام شده و موفقیت آمیز بود. 

طبق آمار رسمی ، میزان گردش ملی استان مازندران در حال حاضر ۲ هزار هزار میلیارد تومان یا به عبارت دیگر ۲ هزار تریلیون تومان است و منابع مالی بانک های مازندران نیز به بیش از ۵۵ هزار میلیارد تومان می‌رسد.

همچنین آخرین گزارشات بانک مرکزی در مورد سپرده بانکی مردم استان نشان می دهد که به طور میانگین هر مازندرانی۹ میلیون تومان سپرده بانکی دارد و مازندران جزو هفت استان سرمایه دار کشور محسوب می شود. 

البته این میزان سرمایه جدا از ارزش واحدهای تولیدی و فعالیت های اقتصادی و اراضی صنعتی استان است. اما با وجود همه این اعداد و ارقام بزرگ سهم مازندران از تولید ناخالص داخلی (بدون نفت) تنها ۳.۸۹ درصد است که نشان از غیر مولدبودن سرمایه استان دارد.

اخبار مرتبط

پارسال ۱۸ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در مازندران جذب شد

حجم سرمایه‌گذاری گردشگری به ۲۰۰ هزار میلیارد تومان رسید

رشد ۱.۵ برابری سرمایه‌گذاری صنعتی مازندران در سال ۹۸

0 نظر

ارسال نظر

capcha