ظرفیت مازندران برای اقامت مسافران ۱.۲ میلیون نفر - شب است

ظرفیت مازندران برای اقامت مسافران ۱.۲ میلیون نفر - شب است

به گزارش مازندروز به نقل از   مهر، سیف الله فرزانه ظهر یکشنبه درستاد تسهیلات سفر استان با اشاره به اینکه سه رخداد مهم سال جاری در استان انجام شد، ثبت جهانی جنگل‌های هیرکانی را از جمله آن بیان کرد.

وی افزود: مازندران ۵۳ درصد از جنگل‌های هیرکانی را به خود اختصاص داده و شش لکه از ۱۲ سایت ثبت شده در فهرست میراث جهانی مربوط به مازندران است.

وی ادامه داد: اگر دانشگاه‌ها، منابع طبیعی، محیط زیست و غیره همکاری نداشتند، ثبت جهانی جنگل‌های هیرکانی صورت نمی‌گرفت.

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران با عنوان اینکه مازندران به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو در سال ۲۰۲۲ تعیین شده است، تصریح کرد: این رویداد افتخاری برای مازندران به شمار می‌رود و قابلیت‌های گردشگر یاستان را به رخ کشید.

فرزانه عنوان کرد: اجلاس رؤسای رادیو و تلویزیون کشورهای عضو اکو نیز امسال در رامسر برگزار می‌شود و باید قابلیت‌های استان در این رویدادها معرفی شود.

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران با بیان اینکه رتبه اول مقصد گردشگری در ایام نوروز را کسب کرده است، ظرفیت اسکان مسافران را یک میلیون و ۲۴۲ هزار و ۹۳۷ نفر – شب اقامت رسمی و غیررسمی اعلام کرد.

فرزانه با بیان اینکه ۷۶ هزار و ۹۰۴ نفر – شب در مراکز رسمی اقامت کردند، گفت: این میزان ۲۰ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است.

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران یادآور شد: برنامه ریزی برای اجرای تکالیف را طبق دستورالعمل ابلاغی ویژه نوروز به فرمانداران ابلاغ شد و دو کمیته دهیاری‌ها و اطلاع رسانی به دلیل گستردگی گردشگری در استان اضافه شده است.

اخبار مرتبط

سرگردانی مسافران در دماوند و فیروزکوه

0 نظر

ارسال نظر

capcha