تحقیقات، گامی در جهت اقتصادی کردن تولیدات

تحقیقات، گامی در جهت اقتصادی کردن تولیدات

به گزارش مازندروز به نقل از  خبرگزاری صداوسیما مرکز مازندران، مرتضی گل محمدی در نخستین گردهمایی پژوهشگران مرکبات و میوه‌های نیمه گرمسیری کشور در مجتمع فرهنگی شهید میرزا کوچک خان رامسر افزود: هدف دیگر از این گردهمایی آن است که بتوانیم با مشارکت تحقیقات، در جهت افزایش تولید و بهره وری بیشتر محصول گام برداریم.
وی تصریح کرد: امسال ارقامی جدید از مرکبات معرفی شده که در بین آن‌ها چهار رقم از نارنگی پیش رس، میان رس و دیر رس است و همچنین ارقام زیتونو و تولید پیوندک سالم و مواد گیاهی سالم برای تولید نهال سالم است.
رئیس موسسه تحقیقات مرکبات و میوه‌های نیمه گرمسیری کشور گفت: برای استفاده در استان مازندران و همچنین استان‌های مرکبات خیز کشور، بیش از یکصد هزار پیوندک سالم از ارقام جدید تولید کردیم.
گل محمدی افزود: در حال حاضر در ارتباط با مرکبات و میوه‌های نیمه گرمسیری ۶۴ طرح تحقیقاتی داریم که عمدتاً در ارتباط با تولید ارقام مرکبات، مدیریت آفات، مدیریت منابع آب و کاهش مصرف سموم و در نهایت تولید محصول سالم است.
وی تصریح کرد: در نخستین گردهمایی مرکبات و میوه‌های نیمه گرمسیری، پژوهشگرانی از استان مازندران و ۱۰ استانی که در ارتباط با تولید محصولات نیمه گرمسیری اعم از مرکبات، انجیر، انار و زیتون فعالیت می‌کنند حضور دارند.
به گفته وی هدف از این گردهمایی، هم اندیشی بکارگیری یافته‌های پژوهشی، تحقیقاتی و ارزیابی برنامه‌های تحقیقاتی است.
نخستین گردهمایی پژوهشگران مرکبات و میوه‌های نیمه گرمسیری کشور که از دیروز در مجتمع فرهنگی شهید میرزا کوچک خان رامسر آغاز شد امروز به پایان می‌رسد.

اخبار مرتبط

بانک جهانی برآورد خود از رشد اقتصادی ایران را ۲ برابر کرد

سهم ۴۴۰ میلیارد تومانی مازندران از اعتبارات اشتغال مددجویان کمیته‌ امداد/ وام اشتغال ۲ برابر شد

بازدید معاون وزیر کشور از طرح‌های اقتصادی مازندران

0 نظر

ارسال نظر

capcha