سامانه روابط کار در گلستان آغاز به کار کرد

سامانه روابط کار در گلستان آغاز به کار کرد

سعید مازندرانی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: سامانه روابط کار در گلستان به همراه چهار استان دیگر در کشور به صورت پایلوت راه‌اندازی شده و با توجه به قابلیت‌های خوبی که دارد، از جمله اقدامات خوب سطح استان محسوب می شود که می‌تواند شرایط مطلوبی را در رابطه کارگران و کارفرمایان ایجاد کند.

وی افزود: تمام کارفرمایانی که به هر نوعی در جایی مشغول به فعالیت هستند، موظف به ثبت قراردادهای کارگری، نوع بیمه و مبالغ پرداختی و هر موضوع مرتبط با این قشر در این سامانه هستند.

 

وی با اشاره به مزایای این سامانه گفت: از این پس در موارد شکایت‌های کارگری، اطلاعات این سامانه مد نظر خواهد بود و چنانچه در این زمینه کارفرمایی نسبت به ثبت موارد درخواستی بی توجهی نماید، اداره کار به دلیل نبود مستندات از سوی کارفرما، رای را به سود کارگر صادر خواهد کرد.

مازندرانی بیان کرد: این سامانه می تواند یک بانک اطلاعاتی دقیق برای میزان فعالیت کارگری و اشتغال در سطح استان و میزان درآمد این قشر و حتی هزینه‌های کارفرمایان باشد.

وی با اشاره به دیگر استان‌های فعال در این سامانه ابرازداشت: استان‌های مازندران، همدان، آذربایجان شرقی و غربی در این طرح به صورت پایلوت فعالیت می‌کنند و عدم استفاده از کاغذ در راستای مستندسازی، حذف نگهداری پرونده های کارگری از سوی کارفرما و سرعت در رسیدگی به اختلافات کارگری و کارفرمایان از دیگر نقاط قوت فعالیت این سامانه است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان عنوان کرد: درحال حاضر بیش از ۲۸۰۰ نفر در استان گلستان در این سامانه ثبت نام و اطلاعات مربوط به خود را در آن بارگذاری کرده‌اند که پیش بینی می شود تا پایان سال ۱۶۰ هزار نفر که به هر نوعی به مسائل کارگری ارتباط دارند را ثبت نام نماییم.

مازندرانی با اشاره  به کاهش شکایات کارگری در دو سال اخیر در استان گلستان گفت: در سال ۹۷ حدود ۹ درصد و در سال جاری تاکنون بیش از ۹ درصد کاهش شکایات حاصل شده که نشان از رعایت حقوق کارگران از سوی کارفرمایان است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان خاطرنشان کرد: نرخ بیکاری گلستان در فصل پاییز با یک درصد کاهش نیبت به مدت مشابه پارسال به ۹/۶ درصد رسیده که بیانگر وضعیت رو به بهبود استان در زمینه اشتغالزایی است.

اخبار مرتبط

0 نظر

ارسال نظر

capcha