تشکیل کارگروه رصد فضای مجازی با محوریت انتخابات

تشکیل کارگروه رصد فضای مجازی با محوریت انتخابات

به گزارش  مازند روز به نقل از خبرگزاری فارس از بهشهر، با نزدیک شدن به انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و فعال شدن گروه‌ها و کانال‌های مختلف فضای مجازی، رئیس دادگستری شهرستان بهشهر در اقدامی مناسب با همراهی دادستان و فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر در نشست صمیمی با خبرنگاران، برخی از معضلات موجود در فضاهای مجازی را گوشزد و خواهان همکاری دو جانبه برای کنترل فضای مجازی و دوری از تخریب افراد شدند.

این روزها بازار انتخابات با اعلام تعداد افراد صلاحیت شده و رد صلاحیت در حوزه‌های مختلف انتخاباتی داغ شده است و همین داغ شدن تنور انتخاباتی موجب شده است که شاهد بروز شایعاتی در فضاهای مختلف حقیقی و مجازی باشیم.

در این بین افراد جامعه که با تعداد فراوان فضاهای مجازی کنترل شده و نشده روبرو هستند؛ در برخی از موارد دچار سردرگمی شده و در واقع اخبار درست و نادرست و حقیقی و غیر حقیقی را تشخیص نمی‌دهند و در همین راستا ورود افراد و مسؤولان و اطلاع‌رسانی در مورد وظایف رسانه ها و ادمین‌های کانال‌ها و گروه‌های مجازی می‌تواند تا حد بالایی تنش‌ها را کم کند.

از منتقد منصف حمایت و استقبال می‌کنیم​​

رئیس دادگستری بهشهر با برگزاری نشست صمیمی با اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی، فعالیت‌ها در چهارچوب نظام و انقلاب را مهم‌ترین سازوکار رسانه‌ها و فعالان مجازی دانست که باید دلسوزانه، کارشناسانه و دردمندانه در این فضاها فعالیت کرد.

علی کیانی گفت: تخریب با انتقاد متفاوت است و از انتقاد دلسوزانه برای اصلاح جامعه حمایت می‌شود.

وی با اعلام اینکه بسیاری از مشکلات جامعه با همفکری صاحب‌نظران و رسانه‌ها قابل بررسی و رفع است؛ اظهار کرد: برخی با استفاده از انتقاد به تخریب و ساختارشکنی دست می‌زنند که قابل قبول نیست و برخورد جدی با این افراد در دستور کار است.

رئیس دادگستری بهشهر افزود: کارگروه رصد فضای مجازی در سطح شهرستان بهشهر با مدیریت دادستان فعال است و فضاهای مختلف کانال‌ها و گروه‌های مجازی کنترل و مصادیق مجرمانه شناسایی و با عوامل هنجارشکنانه برخورد می‌شود.

کیانی بیان داشت: انتظار است که رسانه‌ها در گرم کردن تنور انتخاباتی کمک‌کار باشند و بر حضور حداکثری در انتخابات توجه کنند.

این مسؤول با اعلام اینکه توهین و افترا بالاترین پرونده قوه قضاییه را به خود اختصاص داده است؛ یادآور شد: باید تلاش شود تا از توهین و افترا خودداری و این مسائل در جامعه کنترل شود تا شاهد کاهش شکل‌گیری کمترین تعداد پرونده در این بخش باشیم.

وی گفت: پرهیز از هرگونه توهین، تهدید، افترا ، نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی، جلوگیری از درج مطالب علیه کاندیداها و پخش شایعات در زمان تبلیغات از موارد مهمی است که باید در دستور کار رسانه‌ها و فعالان فضای مجازی قرار گیرد.

اخلاق‌مداری، قانون و انصاف در دستور کار رسانه باشد

دادستان بهشهر هم با بیان اینکه اخلاق‌مداری، قانون و انصاف در دستور کار باشد؛ اظهار کرد: انتظار داریم مطالب ارزنده و مفید از سوی رسانه‌ها و فعالان فضای مجازی منتشر و از تشویش اذهان عمومی جلوگیری شود.

علی مرادی خاطر نشان کرد: در صورت هر گونه مشاهده هر عمل مجرمانه، با هنجار شکنان، محکم، قوی و قانونی برخورد می‌کنیم.

این مسؤول گفت: رسانه‌ها و فعالان مجازی از نشر هر گونه مطالب غیرواقع و بدون بررسی خودداری کرده و از نشر اکاذیب و انتشار اسناد محرمانه پرهیز کنند.

وی افزود: باید همه ما برای آرامش شهر تلاش کنیم و به گونه‌ای عمل نشود که آرامش هر و شهروندان به هم برخورد.

دادستان بهشهر با اشاره به باید در انتشار اخبار، اخلاق‌مداری، قانون و انصاف در دستور کار باشد؛ یادآور شد: رسانه‌ها در انتخابات اثرگذار هستند و باید مطالب مفید و مثمر ثمر را برای حضور حداکثری افراد در پای صندوق رأی در فضاهای مختلف انتشار دهند.

راه‌اندازی شعبه پلیس فتا در بهشهر

فرمانده انتظامی بهشهر از راه‌اندازی شعبه پلیس فتا در بهشهر خبر داد و اظهار کرد: با راه‌اندازی شعبه پلیس فتا بسیاری از مشکلات و مراجعات افراد به مرکز استان کم شده و به تخلفات این بخش در شهرستان رسیدگی می‌شود.

ابراهیم شجاعی افزود: تعامل و همکاری خوبی بین نیروی انتظامی و اهالی رسانه‌ شهرستان بهشهر حاکم است و امیدواریم خبرنگاران به عنوان افسران جنگ نرم کمک کار افسران نظامی در انجام وظیفه باشند.

وی گفت: فضای تبادل نظر در نیروی انتظامی فراهم است و انتظار است تا رسانه‌ها در بخش فرهنگی و اطلاع‌رسانی کمک‌کار ما باشند.

اخبار مرتبط

جهاد تبیین خبرنگاران ترغیب مردم به شرکت در انتخابات است

مخالفت ادیانی با اصلاح برخی قوانین انتخابات

نتایج قطعی آرای مجلس یازدهم در مازندران اعلام شد

0 نظر

ارسال نظر

capcha