آیین یادبود درگذشتگان سانحه هوایی در ساری برگزار شد

آیین یادبود درگذشتگان سانحه هوایی در ساری برگزار شد

شرکت کنندگان در این آیین که در مسجد امام سجاد (ع) ساری برگزار شد ، یاد و خاطره درگذشتگان سانحه هواپیمایی بویژه ۲ تن از مسافران ساروی آن مرحوم " پریسا اقبالیان " و دخترش " ری را " اسماعیلون را گرامی داشتند.

احمد حسین زادگان استاندار مازندران به نمایندگی از دولت در این مراسم شرکت کرد و مراتب اندوه خود و دولت را به خانواده این درگذشتگان ابلاغ کرد.

حامد اسماعیلیون نویسنده و دندانپزشک جوان ایرانی در پی جان‌باختن خانواده‌اش در حادثه سقوط هواپیما در صفحه شخصی خود نوشته بود : از چند و چون پرواز اوکراین نمی‌دانم و می‌روم آن چشم‌های درخشان را به خاک بسپارم. برای به خاک سپردنِ آرزوهای پریسایم و چشم‌های ری‌رایم عازم تهرانم. در میان ما سه نفر عاشقانه‌های زیادی هست که تا مرگم پیش من می‌ماند و آن را عریان نخواهم کرد. امیدوارم آن روز زودتر برسد. هیچ از چند و چونِ پروازِ اوکراین نمی‌دانم و می‌روم که آن چشم‌های درخشان را به خاک بسپارم. توانِ پاسخ‌گویی به هیچ پیغامی را ندارم و راهیِ هیچستانم. مرا ببخشید.
اسماعیلیون چند سال پیش به کانادا مهاجرت کرد. او نویسنده کتاب های «آویشن قشنگ نیست»، «توکای آبی»، «دکتر داتیس» و «گاماسیاب ماهی ندارد» است . این نویسنده جوان همچنین جایزه گلشیری را نیز برای یکی از کتاب‌هایش به‌دست آورد.

اسماعیلیون اصالتا کرمانشاهی است ولی چند سالی در مازندران مشغول کار بود.همسرش مرحوم اقبالیان هم بابلی بود.

پیش از این مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران هم در پی سانحه هوایی ضمن تسلیت درگذشت جمعی از هموطنان ، گفته بود : در این حادثه تلخ جمعی از همکاران گروه پزشکی را نیز از دست دادیم. دکتر ندا صدیقی اهل ساری، دکتر پریسا اقبالیان به همراه فرزندش اهل بابل و دکتر ناصر شعبانپور از مسافران این پرواز بودند.

هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ شرکت هواپیمایی اوکراین با ۱۷۶ مسافر و ۹ خدمه پروازی که صبح چهارشنبه ۱۸ دی‌ماه جاری تهران را به مقصد کی‌یف پایتخت اوکراین ترک می‌کرد حوالی شهر جدید پرند در استان تهران سقوط کرد و همه مسافران آن جان باختند.

صبح شنبه ۲۱ دی‌ماه جاری،‌ ستاد کل نیروهای مسلح ایران تایید کرد که بر اثر بروز خطای انسانی و غیرعمد هواپیمای خطوط هوایی اوکراین مورد اصابت شلیک پدافند هوایی قرار گرفته است.

این ستاد اطمینان خاطر داد با پیگیری انجام شده اصلاحات اساسی در فرآیندهای عملیاتی در سطح نیروهای مسلح، امکان تکرار این گونه خطاها را غیر ممکن ساخته و بلافاصله مقصر آن را به سازمان قضایی نیروهای مسلح معرفی تا با خطای صورت گرفته برخورد قانونی صورت گیرد.

در ادامه رییس جمهوری ضمن ابراز تاسف از خطای انسانی رخ داده که منجر به سقوط هواپیمای اوکراین شد، در بیانیه‌ای اعلام داشت: مسببین این اشتباه نابخشودنی مورد پیگرد قانونی قرار گرفته و نتایج به استحضار ملت شریف ایران و خانواده‌های قربانیان برسد.

همچنین رهبر معظم انقلاب در پی اطلاع از نتایج تحقیقات ستاد کل نیروهای مسلح درباره سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی، در پیامی با ابراز همدردی عمیق و مجدد با خانواده‌های داغدار، ستاد کل نیروهای مسلح را مأمور پیگیری کوتاهی‌ یا تقصیرهای احتمالی در این حادثه و مراقبت برای عدم امکان تکرار چنین سانحه‌ای کردند.

اخبار مرتبط

امام جمعه ساری: مذاکرات فرسایشی نشود

دیوار کج پارک بانوان ساری

نیروگاه زباله سوز نوشهر و ساری پیشرفت مناسبی دارند

0 نظر

ارسال نظر

capcha