نرخ بیکاری گلستان در فصل پاییز ۱.۳ درصد کمتر شد

نرخ بیکاری گلستان در فصل پاییز ۱.۳ درصد کمتر شد

سعید مازندرانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در نتیجه این فعالیت ها و با تایید مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری گلستان از ۱۰.۹ درصد در فصل پاییز سال قبل به ۹.۶ درصد در پاییز امسال و ۱.۵ درصد نسبت به فصل تابستان سال جاری کمتر شد.

وی بازگشت ۲ هزار نیروی کار خسارت دیده از سیل ابتدی سال به مراکز تولیدی و صنعتی، استفاده از ۲۰ هزار میلیارد ریال وام در بخش های مختلف و ایجاد فرصت‌های شغلی توسط دستگاه های مرتبط را از جمله دلایل تک رقمی شدن نرخ بیکاری فصل پاییز امسال گلستان اعلام کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان همچنین جذب چهار هزار میلیارد ریال وام اشتغال پایدار روستایی برای ایجاد هفت هزار و ۹۰۰ فرصت شغلی، ایجاد ۳ هزار فرصت شغلی از طریق جذب اعتبارات تخصیصی مشاغل خانگی، مشارکت بخش خصوصی در ایجاد اشتغال و استفاده از تسهیلات رونق اشتغال فراگیر با مشارکت دستگاه های مرتبط از جمله جهادکشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و کمیته امداد را از دیگر عوامل کاهش نرخ بیکاری فصل پاییز امسال گلستان برشمرد.

 به گفته وی اکنون بخش عمده فعالیت های اقتصادی گلستان به ترتیب در بخش های خدمات، کشاورزی و صنعت است.

طبق آمار پوشش بیمه ای، گلستان بیش از ۴۰۰ هزار شاغل دارد که ۲۵۲ هزار نفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی، ۵۲ هزار نفر تحت پوشش بیمه عشایری و روستایی و بقیه تحت پوشش بیمه لشکری و کشوری هستند.

طبق سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵ گلستان یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

کاهش نرخ بیکاری در گلستان

0 نظر

ارسال نظر

capcha