راه‌اندازی سامانه جامع دانا برای ثبت تحقیقات و دستاوردهای پژوهشی

راه‌اندازی سامانه جامع دانا برای ثبت تحقیقات و دستاوردهای پژوهشی

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی زلفی گل ظهر سه شنبه در آئین اختتامیه پانزدهمین جشنواره بین المللی حرکت در دانشگاه مازندران با بیان اینکه کشورهای مختلف به دنبال صدور علم و فناوری جدید هستند اظهار داشت: کشوری که در حوزه علم و فناوری دست برتر را دارد، کشوری که هواپیما و هوش مصنوعی و لپ تاپ تولید می‌کند آن کشور با تولید و صدور محصولات در کشورهای دیگر نفوذ می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه برای اینکه کشور ایران اسلامی در تولید علم و فناوری جایگاهی پیدا کند باید به این حوزه توجه ویژه ای داشته باشیم، ادامه داد: بهترین نوع سرمایه گذاری تولید علم است و برطرف کردن خلأ آموزش معارفی مسئله بسیار مهم محسوب می‌شود.

زلفی گل آموزش و ترویج فرهنگ کارآفرینی را در دانشگاه‌ها مهم دانست و گفت: یک انجمن علمی باید با دانش علم سنجی و فن سنجی آشنا باشد.

وی با تاکید بر اینکه دانشجوی ما باید اخلاق علمی را مورد توجه قرار دهد، گفت: آشنایی با تکنیک پیچیده تحقیق نیز باید سرلوحه کار دانشجویان قرار بگیرد.

وزیر علوم کارهای علمی را در دانشگاه‌ها امری اساسی دانست و گفت: تمام نیازهای تحقیقاتی کشور در سامانه ثبت می‌شود و دانشجویان باید با این سامانه آشنا باشند.

زلفی گل از راه اندازی سامانه جامع دانا برای ثبت تحقیقات و دستاوردهای پژوهشی در کشور خبر داد و گفت: دانشجویان می‌توانند از طریق این سامانه با دستاوردهای پژوهشی آشنا شوند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از آماده شدن دستورالعمل انتخاب دانشجویان سرآمد در حوزه‌های مختلف خبر داد و ادامه داد: هدف از این طرح این است که جریانی ایجاد کنیم که منجر به رشد سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کشور شود.

وی با اشاره به برپایی جشنواره بین المللی حرکت، هدف آن را جریان‌سازی بیان کرد و گفت: برگزیدگان این جشنواره توانستند دیده شوند و پدیده پل ارتباطی ایجاد کنند و باید از آنها حمایت شود.

وی همچنین از انجمن‌های علمی خواست تا هوش مصنوعی و اتفاقات جدید علمی را به دانشجویان معرفی کنند.

اخبار مرتبط

کسب مجوز جهت راه‌اندازی مرکز تحقیقاتی گیاهان دارویی در مازندران

معرفی ۲۴ رقم برنج تاکنون در موسسه تحقیقات برنج

لزوم ارائه نیازها و اولویتهای تحقیقاتی در زمینه مرکبات

0 نظر

ارسال نظر

capcha