برنامه‌های بزرگداشت سوم خرداد در مازندران تشریح شد

خبرگزاری آریا- سردار ملکی برنامه‌های بزرگداشت سوم خرداد سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر قهرمان را در استان مازندران تشریح کرد.

به گزارش خبرنگارآریادرساری، سردار عبدالله ملکی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس مازندران امروز در جمع خبرنگاران با گرامیداشت سوم خرداد سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر قهرمان که به روز مقاومت و پیروزی نام گرفت و با بیان اینکه خرمشهر مدال افتخار دو حماسه مقاومت و آزادی را دارد، اظهار داشت: در حماسه مقاومت در اوایل جنگ رزمندگان، عشایر عرب و مردم با اتحاد و وحدت در برابر سپاه هفتم عراق کوچه به کوچه، خیابان به خیابان و میدان به میدان جنگیدند و علی‌رغم مقاومت زیاد به علت نداشتن مهمات و عدم همکاری بنی صدر مخصوصا با مجموعه سپاه و بسیج، دشمن پس از 34 روز خرمشهر را اشغال کرد.

وی با بیان اینکه خرمشهر 576 روز در اسارت دشمن بود، اضافه کرد: رزمندگان اسلام در قرارگاه مشترک کربلا و سه قرارگاه فتح، نصر و قدس با همکاری ارتش، سپاه و سایر نیروهای مردمی ظرف 23 روز (از دهم اردیبهشت تا سوم خرداد) شهرهای هویزه و خرمشهر را از دست خصم زبون آزاد کردند.

این مسئول با گرامیداشت چهل و یکمین سال حماسه آزادسازی خرمشهر ادامه داد: دستورالعمل برنامه‌های دفاع مقدس و مقاومت از سوی ستاد کل نیروهای مسلح و وزارت کشور ابلاغ شد و برنامه‌های امسال با شعار محوری «ما متحدیم» برگزار خواهد شد.

سردار ملکی از تشکیل ستاد بزرگداشت سوم خرداد در استانداری مازندران خبر داد و گفت: این جلسه به ریاست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران و با حضور مدیران و حضور ویدئوکنفرانسی فرمانداران، فرماندهان و مسئولین دفاتر حفظ آثار  شهرستانها برگزار شد و دستورالعمل ستاد و برنامه‌ها به کمیته‌ها و ستاد شهرستانها ابلاغ شد و برنامه‌ها پیش بینی شده است.

وی، برگزاری صبحگاه مشترک نیروهای مسلح، برگزاری جشن‌های دهه کرامت، برگزاری جشن پیروزی با عنوان «فتح دلها» در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس همراه با نورافشانی، ویژه برنامه بزرگداشت مقاومت مردم دزفول در حسینیه عاشقان کربلا، مسابقات ورزشی، افتتاحیه پروژه‌ها و یادمانهای شهدای گمنام، نشست جهاد تبیین، حضور فرماندهان در سخنرانی قبل از خطبه نمازجمعه، حضور راویان در برنامه‌های گرامیداشت سوم خرداد، عطرافشانی مزار شهدا، پخش بانگ مقاومت و پیروزی در صدا و سیما، نواختن صوت قطار در ایستگاههای راه آهن، نواختن صوت کشتی‌ها در بنادر امیرآباد، فریدونکنار و نوشهر و برگزاری یادواره‌های شهدا را از جمله برنامه‌ها عنوان کرد.

سردار ملکی با گرامیداشت چهارم خرداد روز مقاومت و پایداری که به روز دزفول نامگذاری شده است، بیان کرد: بیش از 157 موشک 9 متری توسط دشمن به شهر دزفول اصابت شد و مردم دزفول در مقابل بمبارانهای دشمن بعثی ایستادند و شهر را در همان زمان جنگ بازسازی کردند و مردم ماندند و از تیپ 7 ولیعصر نیرو اعزام می‌کردند و مردم ماندند از رزمندگان اسلام با روحیه شاد پذیرایی می‌کردند.

وی با بیان اینکه برنامه‌هایی نیز با محوریت سوم خرداد در صدا و سیمای مرکز تبرستان تهیه شده است، گفت: همچنین آذین بندی شهرها، بخشها، ادارات، پایگاههای بسیج و مجموعه‌های فرهنگی و برپایی مراسم شعر و خاطره از برنامه‌های سوم خرداد به شمار می‌آید.

وی با بیان اینکه مازندران بیش از 250 شهید در عملیات بیت المقدس تقدیم کرده است، شمار جانبازان این عملیات را هزار نفر اعلام کرد و افزود: دیدار با خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان و آزادگان این عملیات در کمیته ایثارگران پیش بینی شده است.

اخبار مرتبط

تجمع بزرگ مردمی سلیمانی‌ها در مازندران برگزار می‌شود

0 نظر

ارسال نظر

capcha