مدیریت ارز باعث کاهش تورم و ثبات اقتصادی می‌شود

مدیریت ارز باعث کاهش تورم و ثبات اقتصادی می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، سلمان اسحاقی در جلسه علنی امروز (سه شنبه ۱۹ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی و پس از بررسی گزارش کمیسیون صنایع و معادن در مورد آسیب شناسی ساز و کار تامین و تخصیص نیازهای ارزی در حوزه واردات مواد اولیه و تجهیزات مورد نیاز واحدهای صنعتی، تولیدی به کشور، گفت: یکی از دلایل اصلی آنکه نتوانستیم در قیمت ارز به ثبات برسیم آن است که هنوز نتوانستیم گلوگاه ارز را پیدا کنیم و اگر می خواهیم در حوزه ارز به ثبات برسیم باید گلوگاه ارزی پیدا شود.

وی بیان کرد: مدیریت بازار ارز منجر به ایجاد ثبات اقتصادی و کاهش تورم می شود. متاسفانه ما نتوانستیم تورم ارزی را حل کنیم و علت این مساله آن است که مواردی که به ارز ارتباطی ندارند را به مقوله ارز ربط دادیم.

نماینده مردم قائنات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برای مثال یک کارخانه ایزوگام در حوزه انتخابیه بنده وجود دارد که محصولات خود را به ریال به افغانستان صادر می کند اما از این کارخانه رفع تعهدات ارزی خواسته می شود در حالی که کار آنان هیچ ارتباطی به ارز ندارد.

اسحاقی با بیان اینکه ما هنوز اولویت تامین ارز را مشخص نکردیم، گفت: اولویت اصلی تخصیص ارز باید در بخش هایی چون تجهیزات پزشکی، دارو، نهاده های دامی و مواردی باشد که با معیشت مردم در ارتباط است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در بخش گمرک هم باید تدابیر جدی اتخاذ شود چرا که برخی از کالاهای اساسی چندین ماه در گمرک می ماند و فاسد می شود و علت این مساله تعلل در تامین ارز است.

اخبار مرتبط

راه اندازی ۱۲ دهکده اقتصاد مقاومتی در مازندران

بانک جهانی برآورد خود از رشد اقتصادی ایران را ۲ برابر کرد

حفظ قدرت اقتصادی مردم دغدغه جدی دولت سیزدهم است / کارآمدی نیروهای جهادی، روزنه امیدی در دل مردم است

0 نظر

ارسال نظر

capcha