مرگ براثر ابتلای به تب شالیزار در مازندران تایید نشده است

مرگ براثر ابتلای به تب شالیزار در مازندران تایید نشده است

عباس علیپور در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه مرگ دو نفر بر اثر تب شالیزار در حال بررسی است، افزود: این در حالی که موارد ابتلاء به تب شالیزار در استان داشتیم که در حال درمان هستند و مرگ تاکنون گزارش نشده است.

وی با بیان اینکه باکتری عامل بیماری تب شالیزار است، افزود: راه انتقال بیماری از راه پوست و خراش روی آن بوده و عمدتاً این بیماری از طریق ادرار جوندگان منتقل می‌شود.

وی ادامه داد: اگر دست و پای کشاورزی مدام با آب در تماس باشد منجر به آن می‌شود تا فرد مبتلا به بیماری تب شالیزار شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران افزود: این درحالی که بیشتر افرادی که مبتلا به بیماری می‌شوند متوجه آن نمی‌شوند و درصد کمی از بیماران دچار عوارض بیماری می‌شوند که می‌تواند مشکلاتی را برای آنها ایجاد کند.

علیپور با بیان اینکه بیماری ۵ تا ۱۰ درصد حالت شدید و کشنده دارد، افزود موارد شدید و منجر به مرگ براثر ابتلای به بیماری بسیار اندک است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه سال گذشته در استان بیش از ۱۸۵ مورد ابتلای به تب شالیزار ثبت شده است، گفت: در سال قبل فقط دو فوتی ناشی از بیماری تب شالیزار داشتیم.

علیپور با بیان اینکه درمان بیماری تب شالیزار در صورت تشخیص آن آسان است، گفت: تب مهمترین نشانه این بیماری است و افرادی که سابقه شالیکاری و یا شنا در آب‌های آلوده را دارند در معرض این بیماری قرار دارند.

مازندران ۲۱۵ هزار هکتار شالیزار دارد و فصل شالیکاری در استان به نشاکاری رسیده است.

اخبار مرتبط

8000 هکتار شالیزار بهشهر با عوامل خسارتزا مبارزه شد

141 هزار هکتار شالیزار مازندران مکانیزه کشت شد/ کشت مکانیزه 67 درصدی

32 هزار هکتار شالیزارهای مازندران نشاکاری شد

0 نظر

ارسال نظر

capcha