حمل و انتقال چوب‌آلات جنگلی در ایام نوروز ممنوع است

حمل و انتقال چوب‌آلات جنگلی در ایام نوروز ممنوع است

به گزارش خبرگزاری فارس از نوشهر، محسن مرادی‌صادق با اشاره به اینکه  هرگونه حمل و انتقال چوب آلات جنگلی تا پایان تعطیلات نوروزی ممنوع است، اظهار کرد: در صورت مشاهده این تخلف خودروی مذکور تا پایان تغطیلات نوروزی در پارکینگ خواهد ماند.

وی افزود:  این یگان در تعطیلات نوروزی  گشت‌های شبانه روزی را در سطح غرب مازندران تدارک دیده است.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران-نوشهر به تعداد ۳۱ اکیپ خودرویی به استعداد ۱۱۵ نفر روزانه در حوزه‌های منابع طبیعی به گشت و مراقبت اشاره و بیان کرد: در همین ایام ۲۶۵ نفر از نیروهای منابع طبیعی شامل نگهبان و یگان حفاظت به طور جدی از مناطق جنگلی محافظت خواهند کرد.

مرادی‌صادق گفت: بنا داریم از ظرفیت همیاران فعال طبیعت در همین راستا استفاده کنیم که برای این مهم یک هزار و ۱۰۰ نفر از فعالان همیار طبیعت در این مدت به یاری منابع طبیعی خواهند آمد.

وی تشدید و کنترل محورهای جنگلی و نیز همکاری نیروی انتظامی و قضات دادگستری را ازدیگر برنامه‌های این یگان بر شمرد.

مرادی‌صادق از هم میهنان و گردشگران خواست در طبیعت حتی المقدور از روشن کردن آتش خودداری  و در صورت روشن کردن آتش از خاموش کردن آن اطمینان حاصل نمایند.

وی در ادامه افزود: سامانه ۱۳۹ و کد امداد جنگل ۱۵۰۴ به صورت شبانه روزی آماده دریافت پیام های مردمی در خصوص قاچاق چوب، تصرف اراضی منابع ملی بوده و افرادی که با سامانه ۱۳۹ تماس حاصل نمایند پیگیری پیام های آنان توسط این سامانه به صورت پیامک برای آنان ارسال می شود.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران-نوشهر همچنین تصریح کرد : فرد یا افرادی که مبادرت به ایجاد عمدی آتش کنند طبق ماده ۴۷ قانون حفاظت متجمل سه تا ۱۰ سال حبس خواهند شد.

مرادی‌صادق با بیان اینکه با محل دپوی‌ها چوب که مجوز تغییر کاربردی ندارند چه در حوزه روستایی و چه شهری برخورد خواهد شد، افزود: از دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها می‌خواهیم از هرگونه دست درازی و تخلف در عرصه‌های منابع طبیعی جلوگیری نمایند.

اخبار مرتبط

ارائه بسته حمایتی ویژه برای طرح زراعت چوب در شمال

چوب و کاغذ مازندران با مشکل نقدینگی روبرو است

توزیع رایگان نهال درختان در شهرستان نور

0 نظر

ارسال نظر

capcha