چهره شهرها و برخی مناطق مازندران باید هر چه زودتر از زباله پاک شود

چهره شهرها و برخی مناطق مازندران باید هر چه زودتر از زباله پاک شود

خبرگزاری آریا- استاندار مازندران با اشاره به وجود زباله در سطح برخی از نقاط شهری استان تاکید کرد که چهره شهرها و برخی مناطق مازندران باید هر چه زودتر از زباله پاک شود.

به گزارش خبرنگارآریادرساری، سیدمحمود حسینی‌پور در آیین تحویل 15 خودرو حمل زباله به دهیاران مازندران که در آستانه نوروز و به منظور پاک سازی معابر و خدمات رسانی هر چه بهتر به هم استانی ها و مسافران نوروزی انجام شد، افزود: برای پاک کردن زباله از چهره مازندران نباید تعلل کنید و باید هر چه زودتر نسبت به رفع این مشکلات برنامه ریزی و اقدام کنید.

وی ادامه داد: همه ما باید برابر سلامت جامعه حساس باشیم و با ایجاد ظرفیت های مختلف بتوانیم با کمک مردم، جامعه و محیط زیست استان خودمان را از زباله پاک کنیم.

مقام عالی دولت در مازندران گفت: حفاظت از محیط شهرها وظیفه شهرداران است و این مجموعه ها در خط مقدم این کار قرار دارند.

وی تصریح کرد: اگر در این استان بخواهیم متفاوت با مابقی استان ها عمل کنیم، مهم‌ترین و موثرترین اقدام در این زمینه جمع آوری زباله ها است.

مقام عالی دولت در مازندران، ادامه داد: وجود زباله در معابر برخی شهرهای مازندران این سوال را ایجاد می کند که چطور می توان آن شهر را به عنوان مقصد سفر هموطنان معرفی کنیم.

وی از شهرداران خواست تا در این زمینه وقت بیشتری بگذارند و گفت: شهرداران شیوه های مختلف را در زمینه جمع آوری زباله بکار ببندند تا کسی بخاطر منظر نازیبای ناشی از وجود زباله خرده نگیرد.

حسینی پور با بیان این که، مسولیت اول مدیریت زباله ها با شهرداران است، افزود: باید در همه شهرها مناطقی برای مدیریت زباله وجود داسته باشد.

استاندار مازندران در حاشیه این مراسم از تلاش های شبانه روزی محمد علی نوبخت، فرماندار ساری و سید رضا معنوی، بخشدار رودپی جنوبی در راستای پاکسازی معابر و نظافت شهری قدردانی کرد.

پروژه نیروگاه زباله سوز ساری که قبل از سفر استانی رئیس جمهور در بیستم اسفند 1400، 43 درصد پیشرفت فیزیکی و همچنین 51 درصد تجهیزات آن هم خریداری شده بود، اکنون براساس آمار استاندار مازندران پیشرفت فیزیکی آن بعد از گذشت یکسال از پایان این سفر، در بخش ابنیه و تجهیزات به 94 درصد رسیده و مسوولان خبر از افتتاح این طرح در هفته دولت سال آینده را می‌دهند.

اخبار مرتبط

تصاویر| دپوی زباله در دل جنگل‌های هیرکانی

فاجعه دپوی زباله در شمال ایران/ عکس

اتمام ساخت نیروگاه زباله سوز ساری تا پایان امسال

0 نظر

ارسال نظر

capcha