پیام هیات رییسه دانشگاه مازندران به‌مناسبت روز بزرگ‌داشت شهدا

پیام هیات رییسه دانشگاه مازندران به‌مناسبت روز بزرگ‌داشت شهدا

خبرگزاری آریا-  هم‌زمان با فرا رسیدن 22 اسفند و به‌مناسبت روز بزرگ‌داشت شهدا، هیات رییسه دانشگاه، پیامی صادر کرد.

به گزارش خبرنگارآریادرشهرستان بابلسر، در متن این پیام آمده است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا ۚ بَلْ أَحْیَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ

هرگز گمان مبر کسانی که در راه خدا کشته شدند، مردگانند! بلکه آنان زنده‌اند و نزد پروردگارشان روزی داده می‌شوند.

سلام و درود بر ارواح مطهر شهدا، شهیدانی که تا ابد نام و یاد پرافتخارشان بر صفحه سپید روزگار و در تاریخ اندیشه‌ها با عزت و عظمت، ابدی و سرمدی خواهد ماند و درود بر خانواده‌های معظم و معززشان که درس صبر و وفاداری را به بهترین وجه تفسیر نمودند.

22 اسفند ماه که در تقویم رسمی کشور، یادآور مقام شامخ شهید و شهادت است، فرصتی ارزشمند برای کارشناسی تاریخ انقلاب اسلامی و 8 سال دفاع مقدس به‌ویژه تبیین سیاهه دشمنی‌های عمیق و همه‌جانبه جبهه سلطه و استکبار جهانی علیه ملت شریف ایران از اول انقلاب تا به امروز به‌شمار می‌رود.

نام‌گذاری این روز به عنوان روز بزرگ‌داشت شهدا و سال‌روز صدور فرمان حضرت امام خمینی(ره) مبنی بر تاسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی، بیان‌گر مقام والا و با عظمت شهدا و نمایان‌گر ارزش و قداست خون شهیدان در به‌ثمر رسیدن انقلاب اسلامی ایران است.

امروز در شکوه ایران اسلامی هرگز نباید از یاد ببریم حماسه آفرینی و جان‌فشانی شهدا، جانبازان و ایثارگرانی که در واقع بزرگ‌ترین سرمایه این سرزمین هستند. شهدا رفته‌اند و رسالتی از جنس آگاهی و حرکت را بر دوش ما باقی گذاشته‌اند. زیباترین تاویل و شرح معنی از شأنیت و منزلت شهدا را در فرمایشات مقام معظم رهبری می‌توان یافت، آنجا‌که معظم‌له، خون شهیدان را تضمین کننده استقلال ملت و سربلندی نظام جمهوری اسلامی برمی‌شمارند.

هیات رییسه دانشگاه مازندران ضمن گرامی‌داشت روز بزرگ‌داشت شهدا و یاد و خاطره دلیران و بزرگ‌ماندگاران انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس، این روز را به خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران علی‌الخصوص پدران و مادران صبور و بزرگوار شهدا که در نهایت اخلاص، ارزشمندترین ثمره خود را عاشقانه در مسیر اعتلای ارزش‌های والای انقلاب اسلامی تقدیم کردند، تبریک گفته و عزت، سربلندی و توفیق روز افزون همه عزیزان را مسالت دارد.

اخبار مرتبط

جلسه هیئت رئیسه دانشگاه مازندران برگزار شد

کارگاه آموزشی نشریات دانشجویی دانشگاه مازندران برگزار شد

0 نظر

ارسال نظر

capcha