مازندران بیش از ۶۹ طرح نیمه کاره ورزشی دارد

مازندران بیش از ۶۹ طرح نیمه کاره ورزشی دارد

مدیرکل ورزش وجوانان مازندران گفت: درحال حاضر بیش از ۶۹ طرح ورزشی در مناطق مختلف مازندران نیمه کاره مانده که برای تکمیل آنها به اعتبارهای کلان ملی نیاز است.

عادل عالیشان درحاشیه مراسم افتتاح خانه تکواندو درشهرستان سوادکوه، افزود: پیشرفت فیزیکی این طرح‌ها به طور متوسط از ۳۰ تا حدود ۹۰ درصد است که با تخصیص به موقع اعتبارها می‌تواند تعدادی از آنها را برای سال آینده تکمیل و بهره برداری کرد.

وی با بیان اینکه سرمایه اصلی دستگاه ورزش، اماکن ورزشی که محل کشف و پرورش قهرمانان ورزشی ما هستند، تصریح کرد: متاسفانه با شرایط بد اقتصادی و کمبود تخصیص‌ها، مازندران در حفظ و نگهداری اماکن ورزشی موجود دراستان ضعیف است.

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران با اشاره به کمبودهایی که برای زیرساخت‌های ورزشی در شهرهای استان وجود دارد، تصریح کرد: با وجود کمبودهایی که در زیرساخت‌های ورزش مازندران وجود دارد، روند مدال آوری ورزشکاران این استان در مسابقات مهم ملی، بین‌المللی، آسیایی و جهانی رو به افزایش بوده است.

عالیشان، کسب سالانه حدود ۶۰۰ مدال ورزشی ورزشکاران مازندران در مسابقات معتبر جهانی، آسیایی و بین‌المللی را ارزشمند خواند و یادآور شد: مازندران در سال‌های اخیر و به لطف ورزشکاران سخت کوش خود سالانه، به اندازه ۱۷ استان کشور مدال آوری دارد.

وی درعین حال از نمایندگان مردم مازندران در مجلس شورای اسلامی و متولیان امر در ورزش درخواست کرد؛ متناسب با مدال  آوری و جایگاه ورزشی مازندران، اعتبارهای ورزشی و  تخصیصی به این استان نیز افزایش یابد.

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران، اضافه کرد: متاسفانه در سال‌های اخیر مازندران نتوانسته حق خود را از ورزش کشور بگیرد و این مهم با حمایت وهمراهی متولیان استانی در ارتباط گیری با وزارت ورزش وجوانان و سازمان مدیریت برنامه و بودجه قابل تحقق است.

عالیشان، قابلیت‌های ورزشی مازندران دربخش‌های مختلف حتی میزبانی‌ها هم توانسته به خوبی از ورزش و اعتبار کشور دفاع کند، تصریح کرد: مازندران در هفته گذشته مسابقات بین‌المللی بدنسازی و پرورش اندام در شهرستان رامسر با حضور ورزشکاران بیش از ۱۵  کشور و مسابقات بین‌المللی کاراته با حضور ۴ کشور در شهرستان بابلسر را میزبانی کرده است.

وی اضافه کرد: برگزاری دو رویداد بین‌المللی به صورت همزمان فعالیت بزرگی است و پیام آن این است که امنیت بالا در کشور داریم و تبلیغات منفی دشمنان را رد می‌کند و مهمان‌نوازی در استان داشتیم و باید تلاش کنیم تا چنین میزبانی‌های بین‌المللی که برای معرفی و شناساندن گردشگری و ورزش مازندران تاثیرگذار است.

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران، افزود: مازندران در رشته‌های ورزشی قابلیت میزبانی مسابقات جهانی را دارد  و رئیس فدراسیون جهانی بدنسازی که در رامسر حضور داشت، رامسر را دومین پایگاه جهانی این رشته معرفی کرد.

عالیشان در بخش دیگری به توسعه زیرساخت‌های ورزشی در مازندران در چهاردهه گذشته اشاره کرد و گفت: مازندران تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی دارای ۲۴ مکان ورزشی به مساحت ۱۷ هزار مترمربع و سرانه ۷ صدم مترمربع بوده که درحال حاضر این تعداد به ۵۵۶ مکان ورزشی با مساحت ۲میلیون مترمربع و سرانه یک متر و ۳۰ سانتیمتر مربع، افزایش یافت که جدای از اماکن ورزشی سایر ادارات و نهادها است.

وی کمبود نیرو برای نگهداری از اماکن ورزشی مازندران را یکی از دغدغه‌های جدی اداره کل ورزش و جوانان مازندران بیان کرد و گفت: باید از مشارکت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی کمک بگیریم و هر سرمایه‌گذاری ورود پیدا کند، حمایت می‌کنیم.

وی یادآورشد: درحال حاضر حدود  ۲ هزار و ۵۰۰ باشگاه خصوصی دارای مکان در مازندران وجود دارد که نقش برجسته‌ای در مدال‌آوری ورزشکاران استان داشتند و نیاز به حمایت بیشتر دارند.

اخبار مرتبط

0 نظر

ارسال نظر

capcha