18 هزار هکتار مزارع گندم و جو مازندران مبارزه شیمیایی شد

18 هزار هکتار مزارع گندم و جو مازندران مبارزه شیمیایی شد

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی مازندران از مبارزه شیمیایی با آفات و بیماری‌ها و علف‌های هرز در 18 هزار و 474 هکتار مزارع گندم و جو استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی جهادکشاورزی مازندران، عبدالرحمن زاغی درباره مبارزه شیمیایی با عوامل خسات‌زا در مزارع گندم و جو استان مازندران، اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون با آفات، بیماری‌ها و علف‌های هرز در  18 هزار و 474 هکتار مزارع گندم و جو استان مبارزه شیمیایی شد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به مبارزه شیمیایی با آفات و علف‌های هرز در 15 هزار و 668 هکتار مزارع گندم استان، افزود: مبارزه با آفات در یک هزار و 848 هکتار مزارع گندم استان انجام شد که یک هزار و 688 هکتار آن علیه حلزون، 135 هکتار با سوسک سیاه زابروس و 25 هکتار با کرم مفتولی بود.

زاغی با بیان اینکه مبارزه با علف‌های هرز پهن برگ در 13 هزار و 820 هکتار، کشیده برگ در 5  هزار و 356 هکتار و توام در 4 هزار و 602 هکتار مزارع گندم استان انجام شد، اضافه کرد: مبارزه با علف‌های هرز مزارع گندم استان با استفاده از سموم گرانستار، توفوردی، پوماسوپر، آکسیال، آتلانتیس، آتللو، تیفیس و ویکیلیس صورت گرفت.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران در خصوص مبارزه شیمیایی با آفات، بیماری‌ها و علف‌های هرز در مزارع جو استان، گفت: تاکنون مبارزه شیمیایی با آفات، بیماری‌ها و علف‌های هرز در 2 هزار و 806 هکتار مزارع جو استان انجام شد.

وی با اشاره به اینکه مبارزه شیمیایی با آفت حلزون در 368 هکتار و کرم مفتولی در 13 هکتار مزارع جو استان انجام شد، گفت: تاکنون علیه علف‌های هرز کشیده برگ در یک هزار و 152 هکتار و پهن برگ در 948 هکتار و بیماری‌های سفیدک سطحی در 184 هکتار و لکه خرمایی در 141 هکتار از مزارع جو استان مبارزه شیمیایی شد

اخبار مرتبط

غنی‌سازی بذر گندم و جو با جلبک‌های دریایی/ پیش‌بینی خرید 110 هزارتن گندم

۸۰ هزار هکتار از مزارع مازندران زیر کشت گندم و جو می رود

0 نظر

ارسال نظر

capcha