فجر۴۴ | بهره‌برداری ۱۲۹ پروژه برق‌رسانی در مازندران

فجر۴۴ | بهره‌برداری ۱۲۹ پروژه برق‌رسانی در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، سیدکاظم حسینی کارنامی مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران امروز درباره دستاوردهای چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اظهارکرد: همزمان با ایام شکوهمند چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، ۱۲۹ پروژه با اعتباری بالغ بر ۳۴۰ میلیارد ریال در حوزه توزیع برق مازندران به بهره‌برداری می‌رسد. 

وی افزود: مهم‌ترین این پروژه‌ها شامل احداث و توسعه و اصلاح و بهینه‌سازی خطوط شبکه برق شهری و روستایی، عملیات جایگزینی سیم به کابل، توسعه و رینگ فیدر و مقاوم سازی و رفع ضعف ولتاژ شبکه است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران بیان کرد: در این ایام، در امور برق بابلسر ۳۴پروژه، امورهای غرب و شرق آمل ۲۱ پروژه، امورهای برق جنوب و شمال ساری ۱۹پروژه، سیمرغ ۱۰ پروژه، سوادکوه و سوادکوه شمالی ۸ پروژه، نکا ۷ پروژه، بهشهر و جویبار و فریدونکنار هر کدام ۵ پروژه، امور برق قائمشهر ۴ پروژه، گلوگاه و میاندرود و شمال بابل هر کدام ۳ پروژه و امیرکلا ۲پروژه به بهره‌برداری می‌رسد. 

حسینی‌کارنامی با اشاره به اینکه تعداد مشترکان برق در مازندران قبل از انقلاب اسلامی ۲۶۶ هزار خانوار بوده است، گفت: در حال حاضر و در حوزه جغرافیایی خدمات‌رسانی این شرکت ( از شهرستان گلوگاه تا آمل ) بیش از یک میلیون و ۵۳۱ هزار مشترک بوده که از این تعداد ۷۵ درصد آنان جز مشترکان خانگی هستند. 

وی تصریح کرد: هم‌اکنون بیش از ۲ هزار و ۷۲ روستای مازندران برق‌دار هستند؛ د رحالی که این آمار تا پیش از انقلاب ۷۳۸ روستا بوده است.

کوروش موسوی مدیرعامل برق منطقه‌ای مازندران و گلستان نیز در این‌باره، با بیان اینکه در قبل از انقلاب اسلامی هیچ نیروگاهی در استان وجود نداشت، اظهار کرد: ساخت نیروگاه ۲ هزار ۲۰۰ مگاواتی نکا، نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی کاسپین، نیروگاه ۵۰ مگاواتی نوشهر و ۲۵ نیروگاه تولید پراکنده از جمله دستاوردهای انقلاب اسلامی در استان است.

وی افزود: تنها ۶ درصد از روستاهای استان در قبل از انقلاب برق‌دار بودند که اکنون به حدود ۱۰۰ درصد برای روستاهای بالای ۱۰ خانوار رسیده است.

مدیرعامل برق منطقه‌ای مازندران و گلستان با اعلام اینکه به دنبال دست‌یابی به شاخص‌های مدرن جهانی در حوزه برق هستیم، تصریح کرد: هوشمندسازی شبکه و افزایش بهره‌وری، کاهش تلفات و بهبود قابلیت اطمینان در سال‌های اخیر در صنعت برق پیگیری می‌شود.

موسوی یادآور شد: زیرساخت‌های برق در روستاهای استان توسعه یافته و به سمتی می‌رویم که خطوط و پست‌های فوق توزیع و انتقال در حال گسترش در روستاها است.

وی در پایان گفت: نداشتن خاموشی، برق مطمئن و پایدار از برنامه‌های پیش‌روی ماست.

اخبار مرتبط

۲۷ هزار میلیارد ریال برای تامین برق پایدار در مازندران سرمایه گذاری شد

احداث پست برق 20/63 کیلوولت در 2 شهرک صنعتی مازندران در حال انجام است

افزایش ۷ درصدی تولید انرژی خالص در نیروگاه نکا

0 نظر

ارسال نظر

capcha