کمبود همه گروه‌های خونی در مازندران

کمبود همه گروه‌های خونی در مازندران

مدیرکل انتقال خون مازندران از کاهش شدید مراجعه اهداکنندگان خون به مراکز خونگیری استان طی هفته اخیر خبر داد و گفت: در حال حاضر با کاهش ذخایر خون در تمامی گروه‌های خونی به ویژه +A و +B و +O و -O در استان مواجه هستیم.

عبدالله محمدی فیروزجایی از کاهش چشمگیر مراجعه اهداکنندگان خون به مراکز انتقال خون استان به دلیل سرمای هوا خبر داد و اظهار کرد: تقاضای ما از مردم و اهداکنندگان خون این است که در این فصل توجه بیشتری به اهدای خون داشته باشند و همانند گذشته در تامین و فرآورده‌های خون مورد نیاز بیماران، یاور سازمان انتقال خون باشند.

وی با اشاره به اهمیت و ضرورت اهدای خون در استان، از وجود بیش از ۱۴ هزار بیمار مبتلا به تالاسمی، هموفیلی، دیالیزی و سرطانی در مازندران یاد کرد و گفت: این بیماران نیاز به دریافت مستمر خون و فرآورده‌های خونی دارند ضمن اینکه عواملی چون گردشگرپذیری استان، تصادفات جاده‌ای، مادران باردار، نوزادان نارس و همچنین عمل‌های جراحی ضروری مانند جراحی قلب، نیازهای خونی استان را دوچندان می‌کند.

رئیس سازمان انتقال خون مازندران، سرمای هوا و شیوع سرماخوردگی را موجب کاهش شدید استقبال مردم از اهدای خون به‌ویژه در هفته اخیر دانست و یادآور شد: با توجه به این وضعیت انتقال خون مازندران با کاهش شدید ذخایر خون در تمامی گروه‌های خونی به خصوص +A و +B و +O و -O مواجه شده است.

محمدی فیروزجایی نیاز به خون را همیشگی دانست و با بیان اینکه خون و فرآورده‌های خونی قابلیت ماندگاری طولانی مدت ندارد، از هم استانی‌ها به‌ویژه افراد دارای سابقه اهدای خون درخواست کرد تا با مراجعه به پایگاه‌های انتقال خون مازندران، برای کمک به بیماران نیازمند به مایه‌ی حیات اقدام کنند.

وی در پایان با اشاره به پویش زمستانه "چتر سرخ زندگی" سازمان انتقال خون که از اول دی ماه تا پایان زمستان برپاست، بار دیگر تاکید کرد: در حال حاضر سازمان انتقال خون مازندران به همه گروه‌های خونی به خصوص +A و +B و +O و -O نیازمند است.

اخبار مرتبط

نیاز شدید به گروه خونی o منفی در مازندران

هشدار کاهش ذخایر خونی مازندران

دعوت از مردم مازندران برای اهدای خون

0 نظر

ارسال نظر

capcha