توسعه صادرات مرکبات نیازمند کشتی های کانتینری است

توسعه صادرات مرکبات نیازمند کشتی های کانتینری است

خلیل قلی زاده در گفتگو با خبرنگار بازار درباره صادرات و حمل و نقل دریایی مرکبات با اظهار این که صادرات مpصولات کاملا تخصصی است و باید الزامات بازارها را رعایت کنیم، گفت: اولین محموله صادراتی استان بعد از سه روز امروز به روسیه رسیده است.

وی با اظهار این که صادرات از طریق مرز زمینی آستارا دارای مشکلی است، گفت: یک پل در این مرز وجود دارد و صادرات محصولات را سخت کرده است.

وی با بیان این که ۷۰ درصد صادرات کالا در دنیا از طریق دریا انجام می شود، ارزان بودن این تجارت را از مزایای آن دانست و گفت: صادرات دریایی تضمینی و مسیری امن است.

قلی زاده یادآور شد: برای صادرات دریایی نیازمند انبوه و حجم بالایی از کالاها هستیم و اولین محموله به میزان ۲۰۰ تن با کشتی های تجاری به مقصد روسیه حمل شده است.

مدیر پایانه صادراتی روماک گستر یادآور شد: اولین محموله با کانتینرهای یخچال دار به روسیه صادر شده است درحالی که به کشتی های ویژه با تجهیزات مورد نیاز نیازمند هستیم.

قلی زاده هزینه صادرات از طریق کشتی را ۱۰۰ هزار دلار ذکر کرد و گفت: افزایش صادرات نیازمند دو هزار میلیارد تومان نقدینگی است و هیچ یک از بانک ها همکاری لازم ندارند.

اخبار مرتبط

15 هزار تن کیوی و مرکبات از گمرکات مازندران صادر شد

معافیت ۵۰ درصدی تعهدات ارزی صادرات مرکبات عملیاتی نشد

رشد اقتصادی با تولید دانش بنیان محقق می‌شود| ضایعات ۴۰۰ هزار تنی مرکبات

0 نظر

ارسال نظر

capcha