ضرورت استخراج و اکتشاف گاز در دریای خزر

ضرورت استخراج و اکتشاف گاز در دریای خزر

منصورعلی زارعی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اظهار اینکه ۴۰۰ هزار کیلومتر خط انتقال گاز در کشور وجود دارد، افزود: برای جبران کمبود گاز در استان مازندران خط ۴۲ اینچی از سمنان به مازندران کشیده شد.

وی با بیان این که میزان تولید گاز در کشور یک میلیارد مترمکعب است، غفلت از ایجاد ذخایر گازی را از جمله مسائل بیان کرد و گفت: در بسیاری از کشورها ۲۵ تا ۳۰ درصد تولید و ذخایر برای زمان های بحرانی ذخیره می شود که این میزان در کشور دو درصد است.

وی سرمایه گذاری در زمینه ذخایر گازی را اندک دانست و گفت: باید در هر استانی ذخایر گازی داشته باشیم و در این زمینه ضعیف هستیم و علاوه براین شدت مصرف در کشور ۲.۵ برابر چین است و سالانه ۸۰ میلیارد دلار یارانه انرژی پرداخت می شود.

زارعی بر لزوم ساماندهی یارانه انرژی در کشور تاکید کرد و از ارائه طرح و ایده ای در مجلس برای حمایت از افراد و مشترکان کم مصرف خبر داد و گفت: علاوه براین باید دنبال تامین انرژی پایدار باشیم و از دریای خزر بتوانیم گاز استخراج کنیم.

این نماینده مجلس گفت: حفاری گاز در چهار هزار کیلومتر عمق دریا در دولت نهم در خزر شروع شده بود و به دلیل بالابودن هزینه، اکتشاف انجام نشد و در ابتدای مجلس یازدهم جلسه ای با وزارت نفت داشتیم و مقرر شد در زمینه استخراج گاز در خزر حرکت کنیم.

وی میزان مصرف سوخت مازوت را در نیروگاه شهید سلیمی هفت میلیون لیتر در روز ذکر کرد و گفت: برای تامین انرژی پایدار باید به سمت استخراج گاز و انرژی در خزر برویم.

اخبار مرتبط

مصارف خانگی اولویت شرکت گاز مازندران است

تذکر به ۲۴ هزار خانوار بدمصرف گاز در مازندران

قطع گاز ادارات و خوش نشین‌های پرمصرف مازندران/ صنایع دوگانه‌سوز شدند

0 نظر

ارسال نظر

capcha