مصرف مازوت در صنایع مازندران تصمیم ملی است

مصرف مازوت در صنایع مازندران تصمیم ملی است

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران اعلام کرد؛ مصرف مازوت در نیروگاه شهید سلیمی نکا، کارخانه سیمان و صنایع چوب و کاغذ استان یک تصمیم ملی است برخی از صنایع در حال تغییر سوخت به سمت مازوت سوزی هستند که باید از آن جلوگیری شود.

عطاالله کاویان امروز در جلسه کارگروه آلودگی هوا که در استانداری مازندران برگزار شد، با اشاره به اینکه فقط یک ایستگاه پایش و سنجش هوا در ساری نصب است، اظهار کرد: از آن جایی که برای نصب هر ایستگاه سنجش آلودگی هوا به یک میلیارد و۳۰۰ میلیون تومان نیاز است، پیشنهاد می‌شود تا شهرداری‌های شهرها بزرگ مازندران نسبت به تامین این اعتبار همکاری و مشارکت کنند.

وی با تاکید براینکه شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران به خصوص شهرک صنعتی آمل باید نسبت به ایجاد ایستگاه سنجش آلودگی هوا اقدام کند، گفت: با توجه به فعالیت معادن و آلودگی‌های ناشی از گرد و خاک در این منطقه و همچنین ترافیک سنگین خودرویی از طرف محور هراز، اهمیت ایجاد این ایستگاه را دوچندان کرده است.

کاویان وضعیت هوای مازندران را به لحاظ آلودگی پاک و سالم توصیف کرد و افزود: اگر چه به دلیل افزایش مصرف سوخت مازوت در بخش‌هایی از مناطق استان به خصوص با آلودگی هوا مواجه هستیم، اما در مجموع وضعیت مازندران نسبت به سایر استان‌ها مناسب است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران، مصرف مازوت در نیروگاه شهید سلیمی نکا، کارخانه سیمان و صنایع چوب و کاغذ استان را یک تصمیم ملی دانست و تصریح کرد: برخی از صنایع در حال تغییر سوخت به سمت مازوت سوزی هستند که باید از آن جلوگیری شود.

این مسئول معتقد است؛ بررسی‌ها نشان می‌دهد که بعضی از معدن‌کاران برای جلوگیری از تولید گرد و غبار با ضوابط زیست محیطی همراه هستند.

اخبار مرتبط

شرکت چوب و کاغذ مازندران مورد حمایت رییس جمهور و وزرای مربوطه قرار دارد

8 هزار مازندرانی در بخش صنایع دستی فعال هستند

مجلس یازدهم به ارتقای ساختار وزارت میراث فرهنگی کمک کند

0 نظر

ارسال نظر

capcha