مبارزه شیمیایی در 890 هکتار مزارع گندم ساری

مبارزه شیمیایی در 890 هکتار مزارع گندم ساری

خبرگزاری آریا- سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ساری از مبارزه شیمیایی علیه آفات، بیماریها و علف های هرز در 892 هکتار از مزارع گندم این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگارآریادفترمازندران درساری،، سید اسماعیل علوی با اشاره به اینکه 11 هزار و 370 هکتار اراضی زراعی شهرستان ساری گندم کشت شد، اظهار کرد: در 892 هکتار از این اراضی علیه آفات، بیماریها و علف های هرز مبارزه شیمیایی شد.

 سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ساری با بیان اینکه با آفات و بیماریها در 540 هکتار از مزارع گندم این شهرستان مبارزه شد، تصریح کرد: با آفاتی مانند حلزون و سوسک سیاه زابروس در 538 هکتار از مزارع و بیماریهای پوسیدگی طوقه و ریشه مبارزه شیمیایی شد.

 وی افزود: مبارزه شیمیایی با علف های هرز پهن برگ و باریک برگ در 342 هکتار توسط علف کش های انتخابی و دومنظوره گرانستار، توفوردی، تاپیک، آتلانتیس، اتللو، تیفیس و ویکیلیس انجام شد.

 این مسؤول با اشاره به تصویب و معرفی علفکش فلوراسولام برای کنترل علف های هرز پهن برگ مزارع گندم، اظهار کرد: علف کش فلوراسولام با نام تجاری فلورکس و فرمولاسیون 10 درصد WP تولید شرکت چینی به مقدار 85 گرم در هکتار ماده تجاری برای کنترل علف های هرز پهن برگ مورد استفاده است. 

وی گفت: برای حفظ محیط زیست، عدم ایجاد مقاومت علف های هرز به علف کش ها و جلوگیری از افزایش و گسترش بعضی از گونه های علف‌های هرز، توصیه می شود در صورت امکان از روش هایی غیر از استفاده از سموم علف کش در مدیریت کنترل علف های هرز استفاده شود.

اخبار مرتبط

۸۰۰ هزار تن روغن و گندم از بنادر استان وارد شد

18 هزار هکتار مزارع گندم و جو مازندران مبارزه شیمیایی شد

کشت 1900 هکتاری گندم در گلوگاه/290 تن بذر توزیع شد

0 نظر

ارسال نظر

capcha