بدون زنجیر چرخ وارد جاده چالوس نشوید

بدون زنجیر چرخ وارد جاده چالوس نشوید

سرهنگ رضا گودرزی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اکنون بارش برف از میدان امیرکبیر کرج تا تونل شماره پنج خفیف و در بقیه محور تا تونل کندوان این بارش سنگین بوده که سبب لغزندگی مسیر و کندی تردد خودروها شده است.

وی اضافه کرد: ماموران راهداری با همکاری ماموران پلیس راه در حال پاکسازی سطح محور ارتباطی هستند.

وی خاطرنشان کرد که اکنون همه راه های استان البرز به استثنای جاده شمشک - دیزین باز و تردد و درآن جریان دارد.

رانندگان قبل از سفر در این جاده ، زنجیر چرخ به همراه داشته باشند چرا که در صورت ریزش برف، ماموران پلیس راه در ابتدای محور خودروها را کنترل و از ادامه مسیر خودروهای بدون زنجیر چرخ جلوگیری می شود. 

سرهنگ گودرزی گفت: رانندگان از سفرهای غیر ضروری در این محور خودداری و چنانچه قصد تردد دارند  همراه داشتن سوخت کافی و پوشاک گرم  راهمراه داشته باشند.

همراه داشتن تجهیزات زمستانی، لباس گرم و غذای کافی از دیگر توصیه های پلیس راه به رانندگان است. 
اکنون با توجه به بارش باران در تمام نقاط استان البرز سطح معابر لغزنده است که در چنین شرایطی رعایت فاصله طولی از سوی رانندگان وسیله نقلیه ضروری است.
پلیس راه استان البرز با آمادگی کامل در تمام راه های این استان برای هرگونه خدمات امدادی و انتظامی در محل های مورد نظر مستقر شده است . 

رانندگانی که قصد عبور از محورهای مختلف استان البرز را دارند ضمن تجهیز خودروهای خود به وسایل ایمنی، قبل از حرکت، اطلاعات لازم  را در مورد وضعیت جاده ها  از پلیس راه کسب کنند.
رییس پلیس راه البرز از رانندگان خواست ضمن کنترل سرعت و رعایت قوانین، در صورت وقوع هرگونه حادثه در مواقع بارندگی و مه آلود بودن هوا، چراغ های بزرگ خودروهای خود را روشن نگه دارند.

جاده گردشگری کرج - چالوس به مسافت ۱۶۰ کیلومتر روزانه بیش از ۲۰ هزار تردد خودرویی در آن انجام می شود.  
استان البرز دارای یک هزارو ۴۵۰ کیلومتر آزاد راه، بزرگراه، راه اصلی و فرعی است که ۱۸ درصد ترافیک جاده ای کشور مربوط به راه های این استان است.

بارش برف از صبح امروز در استان البرز آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

اخبار مرتبط

جاده چالوس و تهران-شمال مسدود است/ در برف‌ماندگان باید چه کنند؟

بارش پراکنده برف و باران از فردا در آسمان مازندران

کاهش دید و برفی شدن گردنه‌های شمال

0 نظر

ارسال نظر

capcha