خرید توافقی ۳۰۰ تُن برنج پرمحصول در مازندران

خرید توافقی ۳۰۰ تُن برنج پرمحصول در مازندران

به گزارش خبرنگار مهر، حسن عنایتی بعدازظهر چهارشنبه در ستاد تنظیم بازار با اشاره به افزایش بهره وری در تولید محصولات مختلف اظهار داشت: در حال حاضر قیمت مرغ و شکر از قیمت مصوب پایین‌تر است.

وی با اشاره به خرید توافقی ۳۰۰ تن برنج پرمحصول از کشاورزان گفت: قیمت برنج ندا در حال حاضر ۳۵ هزار تومان و نرخ برنج شیرودی بین ۴۳ تا ۴۵ هزار تومان است و با همکاری سازمان اتکا و تعاون روستایی هشت مرکز خرید راه اندازی شده است.

وی قیمت پایه خرید برنج رقم ندا را ۳۳ هزار تومان و شیرودی را ۴۱ هزار و ۸۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: اولین محموله به میزان ۲۴۰ تن خریداری شد و تا دو روز آینده پول کشاورزان پرداخت می‌شود.

عنایتی یادآور شد: درتلاش هستیم تا شرایط بهتری برای تولید محصولات کشاورزی فراهم کنیم و اولویت اول خرید برنج از طرف‌های کشت قراردادی بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه ۳۹ میلیارد تومان مباشران برای اجرای کشت قراردادی برنج مطالبات دارند، گفت: کمترین میزان خرید برنج را در بهنمیر و جویبار و بیشترین میزان خرید در ساری بوده است.

وی با اشاره به بازار تولید مرغ در استان از راه اندازی سامانه هوشمند توزیع مرغ در استان خبر داد و گفت: در این سامانه وضعیت تولید تا عرضه مرغ در استان مدیریت و رصد می‌شود.

اخبار مرتبط

قیمت جدید برنج درجه یک ایرانی

برداشت مکانیزه برنج در31 هزار هکتار مزارع کشت مجدد و رتون بابل/تولید 100 هزار تنی

آتش زدن کاه و کلش، مرگ تدریجی مزارع برنج

0 نظر

ارسال نظر

capcha