عرضه مستقیم روزانه ۳۰۰ تن مرکبات مازندران در تهران

عرضه مستقیم روزانه ۳۰۰ تن مرکبات مازندران در تهران

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری مازندران گفت: کاهش بازار فروش یکی از دغدغه‌های جدی تولیدکنندگان و باغداران استان در ماه‌های گذشته بوده که استانداری با همراهی جهاد کشاورزی راهکار‌های جدیدی را برای عرضه محصولات باغی آغاز کرد.

سیدرحیم بخشی افزود: با شهرداری تهران از هفته‌های قبل رایزنی‌های فشرده‌ای در ارتباط با عرضه مستقیم مرکبات مازندران انجام شد و از سه روز گذشته تاکنون روزانه به طور متوسط ۳۰۰ تن انواع پرتقال و نارنگی به پایتخت ارسال می‌شود.

او هدف از پیاده سازی این طرح را کاهش دغدغه باغداران برای عرضه و فروش محصولات کشاورزی عنوان کرد و گفت: با حذف دلالان در زمان حاضر مرکبات استان ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان در تهران به فروش می‌رسد در حالی که واسطه‌ها پرتقال درجه یک و ممتاز را از سر باغ کمتر از ۱۰ هزار تومان می‌خرند.

بخشی افزود: متاسفانه به دلیل انجام نشدن عرضه مستقیم مرکبات در سال‌های گذشته، واسطه‌ها و دلالان این میوه‌ها را با حداقل قیمت از تولیدکنندگان می‌خریدند و به قیمت دلخواه خود به فروش می‌رساندند که با این طرح در تلاشیم درآمد کشاورزان افزایش یابد و دست دلالان از این بازار عرضه و تقاضا کوتاه شود.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری مازندران گفت: در تمامی شهرستان‌های استان اکنون امکان عرضه مستقیم مرکبات به تهران وجود دارد و تولیدکنندگان می‌توانند با همراهی مسوولان جهاد کشاورزی و اخذ مشاوره نسبت به اجرای این طرح اقدام کنند.

او با اشاره به کیفیت مطلوب مرکبات در تمامی نقاط استان، افزود: در کنار ورود مرکبات مازندران به تهران روزانه ۵۰۰ تن پرتقال از استان به نقاط مختلف کشور ارسال می‌شود و همچنین برنامه صادرات این محصولات کشاورزی به کشور‌های منطقه هم در دست انجام است.

بخشی میزان صادرات روزانه مرکبات مازندران به کشور‌های روسیه، ازبکستان و قزاقستان را پنج کانتیتر ۱۵ تُنی عنوان کرد.

برداشت مرکبات مازندران با ارقام زودرس نارنگی از ۱۵ شهریور آغاز شد و اکنون باغداران مشغول برداشت پرتقال هستند که ۷۰ درصد سطح باغات مرکبات استان را تشکیل می‌دهد.

پیش بینی می‌شود امسال در مجموع بیش از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تن مرکبات در مازندران برداشت شود.

اخبار مرتبط

مازندران مرکبات ۱۶ استان کشور را تامین کرد

صادرات ۱۸۱ هزار تن کیوی و مرکبات از مازندران

تولید بیش از۱۵۰ تن مرکبات در جویبار

0 نظر

ارسال نظر

capcha