تعیین تکلیف یک میلیون و 700 هزار کارگر ساختمانی

تعیین تکلیف یک میلیون و 700 هزار کارگر ساختمانی

به گزارش ایران استخدام وب ه نقل از خبرگزاری ایلنا، نماینده مردم ساری و میاندورود گفت: تاممین اجتماعی مکلف است تا تمام کارگران دارای برگه مهارت را زیر پوشش بیمه ای قرار دهد.

به گزارش ایلنا، علی بابایی کارنامی گفت: پیش از این درباره بیمه کارگران ساختمانی قاعده و قانون خاصی حاکم نبود و این کارگران در مناطق مختلف با شیوه هایی همچون امضاء طلایی و سفارش تحت پوشش بیمه قرار می گرفتند و این درحالی است که بالای یک میلیون نفر از این کارگران با وجود تمامی خطرات و تهدیدات در محیط های کاری؛ از اولین حق قانونی خود یعنی بیمه تامین اجتماعی محروم بودند.

نماینده ساری در مجلس گفت: با همراهی و حمایت محمد باقر قالیباف ریاست مجلس و همکاری کمیسیون های اجتماعی و عمران و مرکز پژوهش های مجلس و تامین اجتماعی به راهکاری مناسب برای تامین منابع مالی اجرای طرح بیمه تامین اجتماعی کلیه کارگران ساختمانی دست یافتیم وخوشبختانه منابع لازم برای عملیاتی شدن قانون مذکور که رقمی برابر با ۱۴ هزار میلیارد تومان است؛ دیده شده و ان شاالله پس از تایید مصوبه مجلس توسط شورای نگهبان؛ تمامی کارگران ساختمانی با مراجعه به شعب تامین اجتماعی و ثبت نام در سامانه؛ زیر پوشش این قانون خواهند رفت.

وی درخصوص برخی اظهارات درباره تضمین اجرایی این قانون و منابع مالی لازم برای آن گفت: مصوبه مجلس و تاییدیه شورای نگهبان بهترین تضمین جهت اجرای قانون است و ما در مجلس نظارت کافی و لازم را برای اجرای صحیح قانون خواهیم داشت.

وی گفت: پرداخت غرامت های ناشی ازحوادث کار وشناسایی کارهای ساختمانی به عنوان مشاغل سخت وزیان آور ازدیگر اقدامات ما خواهد بود.

اخبار مرتبط

۱۳۵ هزار مازندرانی سال قبل به صورت رایگان بیمه شدند

خبری خوش برای افراد دارای بیمه روستایی و عشایری مازندران

پایان آلام بیماران دیالیز شهرستان نور با همت،توسعه و سازندگی در حوزه سلامت

0 نظر

ارسال نظر

capcha