نماینده آمل: دولت از برنج داخلی در دانشگاه‌ها و مراکز دولتی استفاده کند

نماینده آمل: دولت از برنج داخلی در دانشگاه‌ها و مراکز دولتی استفاده کند

ماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی گفت: ۵ ماه از برداشت محصول برنج گذشته است، لذا برای حمایت از محصولات داخلی دولت از محصول برنج کاران کشور در دانشگاه ها و مراکز دولتی استفاده کند.

به گزارش ایسنا، رضا حاجی پور در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز یکشنبه (۶آذرماه) مجلس شورای اسلامی بیان کرد: آمریکایی ها، غربی ها، و منافقین داخلی و خارجی همه نقشه های خود را اجرا کردند و ۸ سال جنگ را بر ما تحمیل کردند. همچنین ابربحران ترین محاصره اقتصادی قرن را بر این کشور وارد کرند و هیچ غلطی نکردند و بدانید در آینده نیز هیچ غلطی نخواهند کرد.

وی در ادامه خطاب به رئیس جمهور، دولتمردان، وزرای کشاورزی و صمت گفت: در تیرماه امسال برنج کاران محصولات خود را برداشت کردند، و الان حدود ۵ ماه از آن تاریخ می گذرد و ۸۰ درصد از محصولات برنجکاران در کارخانه های شالیکوبی باقی مانده، اما در دانشگاه ها و مراکز دولتی ما برنج های خارجی پخت می شود. مقام معظم رهبری در مورد حمایت از محصولات داخلی تاکید کردند، مگر این محصول داخلی نیست؟ چرا باید کشاورزان ما اینگونه مورد بی مهری و بی احترامی قرار بگیرند؟

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۵ ماه از تاریخ برداشت برنج کشت مرحله اول و دوم گذشته است، یادآور شد: امروز مرکبات و سردرختی های ما باقی مانده و کسی نیست آن را بخرد. کیوی کاران در باغات نمی دانند چه کنند و مشتری آنها چه کسانی هستند و چگونه باید محصولات خود را بفروشند. آقای رئیس جمهور شما قول دادید که ۶ ماهه مشکل پسماند شمال کشور را حل خواهید کرد، اما نزدیک به یک سال از سفر شما گذشته و برای پسماند شهرستان آمل هیچ اتفاقی نیفتاده است.

حاجی پور در ادامه خطاب به وزیر نیرو گفت: در سال ۵۴ سد لار را برای کشاورزان احداث کردند، با افزایش جمعیت تهران آب را به تهران آوردید. در همان سال مجلس وقت مصوب کرد در پایین دست سد لار باید سد دیگری احداث شود. امروز حدود ۱۳ سال از شروع احداث سد هراز می گذرد، اما حدود ۴۰ درصد از کار آن انجام شده است و مجددا تصمیم دیگری گرفته شده و تونل دیگری را حفر می کنید. چرا مجددا بودجه ای را در راستای حفر تونل مجدد از منطقه کلات به سمت پایین دست سد لار برای انتقال آب گذاشتید. چشمه های پایین دست سد لار برای کشاورزان است. چه کار می کنید! مگر تشویق کشاورزان اینگونه است؟!

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی وزیر کشور و رئیس سازمان محیط زیست را نیز مورد خطاب قرار داد و سوال کرد: محیط بانان تهرانی در منطقه پلور چه می کنند؟ چندین بار برای شما نامه نوشتم و مکاتبه کردم، با رئیس جمهور و معاون اول ایشان مکاتبه کردم، اما هنوز این محیط بانان تهرانی در منطقه پلور هستند و  هیچ سندی در خصوص اینکه آنجا پارک ملی است، وجود ندارد و چه زمانی باید این مشکل حل شود.

حاجی پور افزود: بر اساس منویات مقام معظم رهبری در راستای حمایت از تولیدات داخلی ۸۰ درصد برنج کشاورزان در کارخانه های شالیکوبی باقی مانده است که این مشکل باید با دست رئیس جمهور حل شود. باید دولتمردان و وزرا به زیرمجموعه های خود دستور بدهند به جای اینکه برنج های خارجی را در مراکز دولتی توزیع کنند از کارخانه های شالیکوبی برنج خریداری کنند. الان مجددا فصل کشاورزی آغاز شده و محصولات کشاورزان در کارخانه های شالیکوبی باقی مانده است.

این عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در پایان تاکید کرد: بازنشستگان را دریابید! کسانی که در حوزه آموزش و پرورش سالیان بسیاری زحمت کشیدند، هیچ تصمیمی برایشان گرفته نشده است. کمیسیون کار خود را انجام می دهد و رتبه بندی نیم بند اجرا می شود. همچنین درباره حق التدریسی ها، پیش دبستانی ها، برون سپاری ها، نهضتی ها و غیر انتفاعی ها تصمیم گرفته شود. الان مجددا سراغ بازنشسته ها رفته ایم، حداقل بیایید در کنار یکدیگر در کمیسیون برای کسانی که ۱۰ تا ۱۵ سال در مدارس زحمت می کشند، تصمیم درستی بگیریم.

اخبار مرتبط

نماینده آمل: آقای رئیسی؛ انبارها پر از برنج ایرانی است و فروشگاه‌ها مملو از برنج خارجی

0 نظر

ارسال نظر

capcha