بالگرد اورژانس مازندران برای انتقال بیمار بدحال به بیمارستان تخصصی به پرواز درآمد

بالگرد اورژانس مازندران برای انتقال بیمار بدحال به بیمارستان تخصصی به پرواز درآمد

زکریا اشکپور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیمار مرد ۵۲ ساله ای بود که دچار سکته قلبی شد و برای انجام اقدامات درمانی تخصصی مورد نیاز از بیمارستان امام خمینی (ره) فریدونکنار به بیمارستان فاطمه زهرا (س) ساری که بیمارستان سانترال وتخصصی قلب مازندران است، منتقل شد.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط جسمی بیمار امکان انتقال او جهت مراقبت های ویژه درمانی توسط خودروی آمبولانس نبود، لذا با هماهنگی از ظرفیت بالگرد اورژانس هوایی برای انتقال مصدوم استفاده شد.

سخنگوی اورژانس مازندران گفت: مواردی همچون این بیمار به دلیل شدت سکته به سرعت نیاز به استندگذاری قلب دارند که پس از انتقال توسط بالگرد به بیمارستان به اتاق عمل جراحی منتقل می شود.

اشکپور بیان کرد: بیمار لحظاتی پیش با بالگرد اورژانس هوایی به بیمارستان منتقل شد تا اقدامات درمانی مورد نیاز برای وی انجام شود.

وی تاکید کرد: بیمارانی که با خودرو یا بالگرد به مراکز درمانی استان منتقل می شوند، تحت مراقبت ویژه تیم اورژانس همراه، هوایی و تیم پروازی قرار می گیرند.

استفاده از اورژانس هوایی در سرعت انتقال و امداد و نجات بیماران بدحال، تصادفی و مصدوم تأثیر بسزایی دارد.

مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مازندران ۹۸ پایگاه جاده ای، شهری و هوایی دارد که حدود ۱۵۰ دستگاه آمبولانس در این پایگاه ها مشغول به خدمات هستند و این نهاد ماهانه ۱۱تا ۱۲هزار ماموریت انجام می دهد.

اخبار مرتبط

مزاحم‌ها 12هزار مرتبه زنگ اورژانس را به صدا درآوردند/ عدم همکاری راه‌آهن شمال برای ایجاد اورژانس ریلی

ثبت بیش از ۵۸ هزار تماس با اورژانس مازندران

‍‍‍ پ پ ‍‍‍ سرویس مکان یاب اورژانس کشور فعال شد

0 نظر

ارسال نظر

capcha