مناسب سازی راه‌های اصلی مازندران نیازمند ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار

مناسب سازی راه‌های اصلی مازندران نیازمند ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران با بیان اینکه اعتبارات استانی در سال جاری ۳۰ درصد افزایش یافت، گفت: ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبارات ملی برای طرح‌های حوزه‌های راهداری مصوب شده است.

حسن جهانیان با اشاره به اینکه پیش بینی می‌شود ۷۰ درصد اعتبارات ملی تخصیص داده شود، افزود: در حوزه استان بیش از ۵۵۴ میلیارد و ۳۴۷ میلیون تومان اعتبار تخصیص داده شده است.

او با اشاره به اجرای طرح سیستم مدیریت نوسازی راه در استان گفت: براساس پایش ۳۹ درصد رویه راه‌های شریابی استان دارای خرابی زیاد، ۱۳ درصد خرابی متوسط و ۴۹ درصد دارای رویه مناسب است از این رو اولویت اول، روکشی محور‌های دارای خرابی زیاد است.

جهانیان ادامه داد: بررسی راه‌های فرعی نیز نشان می‌دهد ۳۱ درصد این راه‌ها دارای خرابی زیاد، ۱۹ درصد خرابی متوسط و ۵۱ درصد رویه مناسب است.

مدیرکل راهداری مازندران گفت: بیش از دو هزار میلیارد تومان منابع مالی برای مناسب سازی راه‌های شریانی و ۵۰۰ میلیارد تومان منابع برای مناسب سازی راه‌های فرعی لازم است.

او با اشاره به آنالیز هزار کیلومتر از راه‌های روستایی استان افزود: طبق بررسی‌ها ۳۱ درصد راه روستایی دارای خرابی زیاد، ۴۴ درصد دارای خرابی متوسط است و ۲۵۶ روستای بالای ۲۰ خانوار به طول هزار و ۱۷۰ کیلومتر استان فاقد آسفالت است.

مدیرکل راهداری مازندران ادامه داد: برای آسفالت راه‌های روستایی بیش از ۲۵ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است و در سال جاری در حوزه راه‌های شریانی ۱۲۵ کیلومتر روکش مجدد آسفالت شده است.

جهانیان طول راه‌های شریانی را دو هزار و ۴۰۰ کیلومتر ذکر کرد و افزود: در حوزه ساخت و آسفالت راه روستایی نیز ۱۳۵ کیلومتر از محور‌ها آسفالت و ۶۰ کیلومتر از راه‌های روستایی نیز ارتقا یافته است

اخبار مرتبط

بازگرداندن ۲۹ هزار خودرو از مبادی ورودی مازندران

آغاز محدودیت‌های ترافیکی از بعد ازظهر فردا

افزایش ۸۱ درصدی خودروهای ورودی به مازندران

0 نظر

ارسال نظر

capcha