خط پروازی جدید، سرآغاز رونق فرودگاه بین المللی ساری

خط پروازی جدید، سرآغاز رونق فرودگاه بین المللی ساری

به گزارش خبرگار ایرنا ، فرودگاه شهدای ساری در سال ۱۳۵۸ تاسیس و در سال ۱۳۷۳ پروازهای در آن آغاز شد. در این فرودگاه هفتگی ۷۰ تا ۹۵ سورتی پرواز در مسیرهای پروازی تهران، مشهد، شیراز، بندرعباس، کیش، اهواز، عتبات عالیات، عربستان انجام می شود که سالهاست تمامی خطوط پروازی این فرودگاه بین المللی به همین چند مقصد خلاصه شد.

گیرافتادن خطوط پروازی فرودگاه بین المللی ساری به همین چند تعداد مسیر باعث شده بود تا بسیاری از مردم مازندران برای حضور در مناطق مختلف کشور مجبور به استفاده از فرودگاه استان های دیگر شوند و یا اینکه این مسیر را با وسایل حمل و نقل جاده ای طی کنند.

این رنج مضاعف سفر و طی کردن مسیر زمانی بیشتر رخ نمایی می کند که شاهدیم افراد برای رسیدن به نقطه گردشگری همچون چابهار مجبور به طی کیلومترها مسیر از شمال تا جنوب از طریق جاده ها می شوند که این خود باعث صرف زمان زیادی برای آنان می شود.

شهریورماه امسال بود که سیدمحمود حسینی‌پور استاندار مازندران در آیین بهره برداری از طرح های فرودگاهی ساری که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد نظر خود را در ارتباط با تاثیر حمل و نقل هوایی در توسعه استان مطرح کرد و گفت :در راستای تحقق چشم‌اندازهای توسعه‌ای مازندران، مسیر توسعه فرودگاه‌های استان با اجرای طرح‌ها هموارتر خواهد شد .

وی اعلام کرد : توسعه صنعت هوایی یکی از مولفه‌های توسعه هر منطقه به شمار می‌رود، در مازندران اقداماتی که تاکنون انجام شده در توسعه فرودگاه ساری بوده است.

در همان زمان مدیر کل فرودگاه های مازندران از تلاش استاندار مازندران برای برقراری و ایجاد مسیرهای جدید پروازی در فرودگاه‌های این استان خبر داد و گفت: شخص استاندار مکاتبات متعددی را با شرکت‌های هواپیمایی در خصوص افزایش و دایر کردن مسیرهای جدید پروازی انجام داده است که امیدواریم در ماه‌های آینده، توسعه خطوط پروازی را در هر سه فرودگاه شاهد باشیم.

امروز دوشنبه نخستین پرواز چابهار به ساری ساعت ۱۰:۴۵ از فرودگاه چابهار به مقصد مازندران پرواز کرد و ۵۸ مسافر از این بندر به مازندران منتقل شدند و همچنین پرواز دیگر در ساعت ۱۱:۴۵ با ۴۷ مسافر از ساری به سمت چابهارپرواز می کند.

خط پروازی جدید، سرآغاز رونق فرودگاه بین المللی ساری

برقراری پرواز از فرودگاه ساری به دورترین نقطه کشور

حال بعد از گذشت حدود ۲ ماه از بیان این نقطه نظر و توصیه استاندار مازندران ، امروز شاهد آغاز فعالیت خط جدید پروازی هستیم که مازندران را به یکی از دورترین نقاط کشور در جنوب شرقی یعنی چابهار متصل کرده است.

مدیرکل فرودگاه های مازندران از اجرایی شدن وعده برای ایجاد خطوط پروازی جدید در فرودگاه بین المللی شهدای ساری خبر داد و گفت : خط پروازی جدید چابهار به ساری و بالعکس از امروز سی ام آبان ماه برقرار شده است.

سعدالله وطن خواه روز دوشنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حسب تقاضاهای مردمی و پیگیری مسوولان ارشد استان و با همکاری شرکت هواپیمائی وارش این پرواز امروز انجام شد.

وی ادامه داد: باتوجه به رویکرد دولت و مسوولان مبنی بر توسعه صنعت گردشگری و بومگردی، پیگیری های لازم در خصوص مطالعه میدانی و بازاریابی مسیرهای مختلف پروازی انجام شد و باتوجه به نبود ارتباط هوایی مابین حوزه شمال و جنوب شرق کشور، مسیر پروازی ساری به چاربهار و بالعکس برقرار شد تا زمینه حضور و بهره مندی مردم و کنشگران عرصه های بومگردی و سیاحتی از جاذبه های طبیعی و خدادادی مازندران و همچنین طبیعت بکر و زیبای چابهار فراهم شود.

مدیرکل فرودگاه های مازندران گفت: این پرواز ها در روزهای دوشنبه ساعت ۱۰:۴۵ از فرودگاه چابهار و ساعت ۱۱:۴۵ از فرودگاه ساری و روز های جمعه ساعت ۱۱:۳۰ از فرودگاه ساری و ساعت ۱۴:۳۰ از فرودگاه چابهار به مقصد ساری انجام می شود.

وی میانگین انجام پرواز سالانه در فرودگاه ساری را چهار هزار و ۳۰۰ سورتی عنوان کرد و افزود: فرودگاه بین المللی شهدای ساری در حال حاضر با در اختیار داشتن میانگین ۱۰ درصد پرواز هفتگی، از عملکرد بالاتری در مقایسه با ۲ فرودگاه نوشهر و رامسر برخوردار است و در مدت یکسال اخیر تلاش هایی برای افزایش تعداد خطوط پروازی در فرودگاه ساری انجام شده است که این موضوع باعث تحقق و فعال شدن خط پروازی عسلویه ، تبریز و اصفهان به ساری شد.

وطن خواه بیان کرد: علاوه بر این افزایش خطوط پروازی کیش از دو به چهار سورتی پرواز و ، افزایش پرواز اهواز از یک به چهار سورت پرواز و همچنین تعدادهای پروازها به مشهد از هشت به ۱۶ سورت پرواز در هفته از جمله اقداماتی است که در این برهه زمانی انجام شده است.

خط پروازی جدید، سرآغاز رونق فرودگاه بین المللی ساری

خطوط پروازی جدید در راه فرودگاه ساری

وی همچنین گفت: پیگیری برای راه اندازی خطوط پرواز جدید را در دستور کار داریم و در حال حاضر اولویت های فرودگاه ساری به شرکت های هواپیمایی اعلام شده است تا در صورت موافقت و تمایل آنها این خطوط راه اندازی شود .

مدیرکل فرودگاه های مازندران، قشم و یزد را به عنوان مسیرهای پروازی جدید پیشنهادی اعلام کرد و افزود: در صورت همکاری شرکت های هواپیمایی با توجه به اینکه مسافران برای این مسیرها نیز وجود دارد این خطوط پروازی نیز در آینده نزدیک راه اندازی خواهد شد.

وی از ایجاد خطوط پروازی برون مرزی به عنوان بخش دیگری از فعالیت ها برای فرودگاه ساری برشمرد و بیان کرد: درهمین راستا کارگروه توسعه پروازها با محوریت گردشگری توسط استانداری تشکیل شده است تا زیرساخت ها و کارکردهای لازم برای اجرای آن را برنامه ریزی کنند.

وطن خواه از برنامه ریزی برای هماهنگی های بیشتر به منظور برقراری خطوط پروازی جدید برون مرزی در این فرودگاه خبر داد و گفت: برای این منظور برنامه ریزی برای خط پروازی دبی و ترکیه را در دستور کار داریم.

درحال حاضر به صورت هفتگی پروازهای مختلف از مسیر فرودگاه شهدای ساری به شهرهای تهران-مشهد-بندرعباس، شیراز،اهواز، کیش ، عسلویه دایر است و همچنین در طول هفته سه پرواز رفت و برگشت در مسیر ساری – بغداد (نجف)- ساری خدمات پروازی زیارتی را به مردم استان مازندران ارائه می کند.

اخبار مرتبط

زیرساخت پروازهای خارجی در فرودگاه رامسر درحال انجام است

0 نظر

ارسال نظر

capcha