۲۰۰۰ میلیاردتومان برای مناسب سازی راه های اصلی مازندران نیاز است

۲۰۰۰ میلیاردتومان برای مناسب سازی راه های اصلی مازندران نیاز است

به گزارش خبرنگار مهر، حسن جهانیان ظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اظهار اینکه اعتبارات استانی در سال جاری ۳۰ درصد رشد یافت، افزود: همچنین ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبارات ملی برای پروژه‌های حوزه‌های راهداری مصوب شده است.

وی با عنوان اینکه پیش بینی می‌شود ۷۰ درصد اعتبارات ملی تخصیص داده شود، گفت: در حوزه استان بیش از ۵۵۴ میلیارد و ۳۴۷ میلیون تومان اعتبار تخصیص داده شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح سیستم مدیریت نوسازی راه در استان گفت: طبق پایش ۳۹ درصد رویه راه‌های شریابی استان دارای خرابی زیاد، ۱۳ درصد خرابی متوسط و ۴۹ درصد دارای رویه مناسب است از این رو اولویت اول، روکشی محورهای دارای خرابی زیاد است.

جهانیان یادآور شد: بررسی راه‌های فرعی نیز نشان می‌دهد ۳۱ درصد این راه‌ها دارای خرابی زیاد، ۱۹ درصد خرابی متوسط و ۵۱ درصد رویه مناسب است.

مدیرکل راهداری مازندران ادامه داد: بیش از دو هزار میلیارد تومان منابع مالی برای مناسب سازی راه‌های شریانی و ۵۰۰ میلیارد تومان منابع برای مناسب سازی راه‌های فرعی لازم است.

وی با اشاره به آنالیز هزار کیلومتر از راه‌های روستایی استان گفت: طبق بررسی‌ها ۳۱ درصد راه روستایی دارای خرابی زیاد، ۴۴ درصد دارای خرابی متوسط است و ۲۵۶ روستای بالای ۲۰ خانوار به طول هزار و ۱۷۰ کیلومتر استان فاقد آسفالت است.

وی ادامه داد: برای آسفالت راه‌های روستایی بیش از ۲۵ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است و در سال جاری در حوزه راه‌های شریانی ۱۲۵ کیلومتر روکش مجدد آسفالت شده است.

جهانیان طول راه‌های شریانی را دو هزار و ۴۰۰ کیلومتر ذکر کرد و افزود: در حوزه ساخت و آسفالت راه روستایی نیز ۱۳۵ کیلومتر از محورها آسفالت و ۶۰ کیلومتر از راه‌های روستایی نیز ارتقا یافته است.

اخبار مرتبط

0 نظر

ارسال نظر

capcha