صادرات 65 تن گوجه فرنگی از میاندورود به عراق

صادرات 65 تن گوجه فرنگی از میاندورود به عراق

خبرگزاری آریا- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندورود از صادرات 65 تن گوجه فرنگی از این شهرستان به کشور عراق در یک ماه گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگارآریادفترمازندران درمیاندرود، سید اسماعیل علوی از صادرات 65 تن گوجه‌فرنگی از گلخانه های شهرستان میاندورود به کشور عراق در یک ماه گذشته خبر داد.

 وی با بیان اینکه محصول گوجه‌فرنگی صادراتی به کشور عراق از رقم ساخیا است که دارای کیفیت مناسب بوده و قابلیت رقابت با گوجه های صادراتی کشورهای شاخص در این بخش را دارد، افزود: رقم ساخیا دارای تیپ میوه گرد و دارای رشد نامحدود و تیپ بیف یا درشت بوده و میانگین وزن میوه بین 180 تا 230-200 گرم و به نسبت زودرس و گوشت میوه نسبتا سفت است و این ویژگی سبب ماندگاری بیشتر میوه پس از برداشت و قابلیت انبارمانی و صادرات شده که در گلخانه های هیدروپونیک این شهرستان پرورش داده می شوند.

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندورود تصریح کرد: سطح کشت گلخانه های این شهرستان 15 هکتار و 7 هزار مترمربع است که 8 هکتار و یک هزار مترمربع آن به کشت این رقم گوجه فرنگی اختصاص دارد.

 علوی درباره خواص زیاد گوجه فرنگی بیان کرد: گوجه فرنگی سرشار از ویتامین‌های C و A، اسیدفولیک یا بتاکاروتن و مقدار کمی ویتامین‌های گروه B شامل BB2 ،BB5 و نیز دارای مواد معدنی مختلف شامل کلسیم، فسفر، پتاسیم، فیبر، سدیم، گوگرد، کمی آهن، مس و روی است.

 وی با بیان اینکه گوجه فرنگی اشتهاآور، برطرف‌کننده ضعف و خستگی، تقویت‌کننده سلسله اعصاب و همچنین قلب و دستگاه گردش خون است، گفت: متخصصان همواره مصرف آن را به بیماران مبتلا به دردهای مفاصل و همچنین رماتیسم و نقرس توصیه می‌کنند و جا دارد این محصول در سبد غذایی بیشتر مورد توجه همگان قرار گیرد.

اخبار مرتبط

برداشت گوجه سبز از باغ‌های مازندران آغاز شد

تولید بیش از هزار تن گوجه در ساری

0 نظر

ارسال نظر

capcha