سرپرست سازمان صمت مازندران: احیای ۱۳۱ معدن غیرفعال استان در دستور کار است

سرپرست سازمان صمت مازندران: احیای ۱۳۱ معدن غیرفعال استان در دستور کار است

به گزارش خبرنگار ایرنا، مجید فانی روز شنبه در جلسه شورای عالی معدن مازندران، افزود: ۲۷۰معدن در استان وجود دارد که غیر فعال بودن بخش بیشتری از این معادن قابل توجیه نیست. 

وی ادامه داد: یکی از دلایل غیر فعال بودن معادن مازندران ناشی از واگذاری این معادن در سال های گذشته به افرادی که اهلیت و صلاحیت نداشتند، است که این موضوع باعث شده اکنون شاهد این حجم از معادن غیر فعال در استان باشیم.

سرپرست صمت مازندران با اشاره به مرغوبیت مواد معدنی استان، افزود: مواد معدنی مازندران قابلیت کاربرد در صنعت های مختلف دارد اما این مواد معدنی نتوانست به خوبی جایگاه خود را در بین مشاغلی مختلف پیدا کند.

فانی با اشاره لزوم برگزاری دوره های آموزشی بررسی ظرفیت های معدنی و فرآوری آن در استان برای فعالان اقتصادی و معدن داران واقعی، بیان کرد: ورود به فرآوری محصولات معدنی برای ایجاد اشتغال پایدار در استان ضروری است.

وی ادامه داد: فروش حجم بالای مواد معدنی به صورت خام برای جلوگیری از تعطیلی معادن یکی از مشکلات اساسی معدنکاران این استان است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران نیز در این جلسه از عدم هماهنگی در واگذاری معادن انتقاد کرد و گفت: این موضوع باعث شده شاهد آن باشیم که این بخش از ظرفیت توسعه ای استان به افراد فاقد اهلیت و صلاحیت برای انجام کار واگذار شود.

رضا علیخانی کوشکک افزود: حضور و وجود افرادی که صلاحیت سپردن معادن را ندارند باعث شده از این ظرفیت به درستی و خوبی استفاده نشود که آسیب آن به تمام استان خواهد بود.

وی ادامه داد: بررسی ابعاد فنی واگذاری معادن مازندران به عنوان یک برنامه مهم و اولویت دار در دستور کار متولیان امر قرار بگیرد تا مسیر بهره برداری از این ظرفیت به انحراف نرود و استفاده لازم و مفید از آنها برای توسعه استان صورت بگیرد.

اخبار مرتبط

0 نظر

ارسال نظر

capcha