دانشگاه علوم‌ پزشکی مازندران به جمع دانشگاه‌های بین‌المللی اضافه شد

دانشگاه علوم‌ پزشکی مازندران به جمع دانشگاه‌های بین‌المللی اضافه شد

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، دانشجویان غیرایرانی به عنوان سفیران فرهنگی محسوب می‌شوند که می‌توانند در نشر فرهنگ، هنر، آداب و رسوم و ترویج دین و مذهب ایران اسلامی در بین سایر ملل نقش موثر داشته باشند.

رهبر معظم انقلاب نیز در ترویج آرمان‌های امام راحل و گسترش فرهنگ انقلاب اسلامی ایران در جوامع مختلف بر جذب دانشجوی غیرایرانی تاکید دارند.

مازندران ۲ دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل دارد که در دانشگاه علوم پزشکی مازندران ۶ هزار دانشجو در مقاطع تحصیلی کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری مشغول تحصیل هستند.

دانشگاه علوم پزشکی مازندران از حدود سه سال قبل با راه اندازی واحد بین الملل و رایزنی با کشور‌های مختلف سعی کرد تا در ابتدا با جذب دانشجوی خارجی و پس از آن تبادل اساتید با دانشگاه‌های جهان در این مسیر حرکت کند.

این دانشگاه امسال ۵۶ دانشجو از کشور‌های هندوستان، عراق و افغانستان پذیرش کرد و این دانشجویان با آغاز سال تحصیلی جدید در رشته‌های مختلف این دانشگاه تحصیل خود را آغاز کرده اند.

مدیر امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مازندران روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: این دانشگاه با سابقه ۴۶ ساله و جایگاه‌های علمی و دانشگاهی که در سطح کشور و جهان دارد تاکنون به امور بین الملل ورود پیدا نکرده بود، اما با رایزنی‌ها و اقداماتی که انجام شده، اکنون این دانشگاه به جمع مجموعه‌های بین الملل کشور اضافه شده است.

محسن رمضانی افزود: از ۲۴۲ دانشجوی خارجی متقاضی تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی مازندران با انجام مصاحبه و بررسی مدارک ۵۶ دانشجو مورد پذیرش قرار گرفتند و تحصیل خود را در این دانشگاه آغاز کردند.

وی با اشاره به اینکه این دانشجویان از کشور‌های هندوستان، افغانستان و عراق هستند، گفت: از این تعداد هشت دانشجوی در مقطع دکتری پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی جذب و چهار دانشجوی خارجی در مقطع کارشناسی ارشد رشته‌های روان پرستاری و بیوشیمی پذیرش شدند.

مدیر امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مازندران افزود: از این تعداد نیز ۴۴ دانشجو در رشته پزشکی مقطع کارشناسی تحصیل می‌کنند.

رمضانی مجوز پذیرش و تحصیل دانشجویان خارجی در دانشگاه علوم پزشکی را وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد و گفت: براساس مجوز این وزارتخانه، دانشگاه علوم پزشکی مازندران تا۲۰درصد دانشجویان خود را می‌تواند از دانشجویان خارجی جذب کند که این رقم یک هزار و۲۰۰ دانشجو می‌شود.

۶ هزار دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی مازندران تحصیل می‌کنند.

رمضانی افزود: به ازای یک دوره تحصیل یکساله هر دانشجوی خارجی چهار الی پنج هزار دلار ارزآوری برای کشور دارد که دانشگاه علوم پزشکی مازندران با پذیرش ۵۶ دانشجو توانسته است ۱۴۰ هزار دلار ارزآوری کند.

وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی مازندران در برنامه ریزی آینده به دنبال این است که علاوه بر افزایش رشته مقطع تحصیلی، تعداد دانشجو و تنوع ملیت دانشجویان این ظرفیت بین المللی شدن را ارتقا دهد.

به گفته مدیر روابط بین الملل مازندران گفت: هم اکنون با رای زنی‌های انجام شده با لبنان، غنا، تاجیکستان، ترکمنستان  روسیه، قرقیزستان، پاکستان و عمان جذب دانشجو از این کشور‌ها در سال‌های آینده رقم خواهد خورد.

رمضانی رتبه بندی علمی مورد تایید دانشگاه علوم پزشکی مازندران از سوی دیگر کشورها، در اختیار گذاشتن امکانات رفاهی و خوابگاهی مناسب برای دانشجویان خارجی را از دلایل گرایش دانشجویان خارجی به این استان اعلام کرد.

افزایش تعداد و ملیت دانشجویانی خارجی اهداف بلندمدت دانشگاه علوم پزشکی مازندران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: بین المللی شدن یکی از اهداف و برنامه‌های درازمدت این دانشگاه است که برای این منظور ضمن جذب دانشجوی خارجی برای تحصیل تبادل اساتید را مورد نظر داریم.

دکتر فرهاد غلامی افزود: با اجرای این برنامه‌ها موضوع خواهرخواندگی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با دانشگاه‌های جهان را پیگیری می‌کنیم.

 وی ادامه داد: حضور دانشجویان خارجی در کشور زمینه رشد و اعتلای دانشگاه‌ها می‌شود و علاوه بر این در بهبود مالی نیز تاثیر می‌گذارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: حضور و ورود هر دانشجوی خارجی در این دانشگاه باعث کسب درآمد‌های مالی می‌شود.

غلامی افزود: علاوه بر این در فضای امروز که ایران هراسی و انقلاب ستیزی وجوددارد حضور دانشجویان خارجی خود نشان دهنده وجود فضای آرام در کشور است که دانشجویان خارجی به این کشور وارد می‌شوند و علاوه بر این حضور دانشجویان خارجی باعث تبادل افکار و فرهنگ ایران با دیگر کشور‌ها می‌شود.

غلامی در توصیف روند بین المللی شدن دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: در سه سال اخیر این روند پیگیری و مقدمات آن را انجام داده است که این کار صورت گرفته است.

وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی مازندران از نظر سطح علمی جزو دانشگاه‌های تیپ یک کشور به شمار می‌رود که ۱۰ دانشگاه در سطح کشور در این تیپ قرار دارند.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران، این دانشگاه از نظر جایگاه بین المللی نیز در بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ دانشگاه‌های جهان قرار دارد.

 

اخبار مرتبط

0 نظر

ارسال نظر

capcha