رئیس هیئت مدیره آلومینیوم: در سال‌های آینده برای قهرمانی می‌جنگیم

رئیس هیئت مدیره آلومینیوم: در سال‌های آینده برای قهرمانی می‌جنگیم

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمد نقی نائیجی درباره پیروزی 3 بر صفر آلومینیوم اراک مقابل نساجی مازندران و حضور این تیم در رتبه پنجم جدول لیگ برتر اظهار داشت: در ابتدای فصل نتایج دلخواه تمام مجموعه به دست نمی‌آمد، اما همه ارکان باشگاه باور داشتیم که کادر فنی می‌تواند تیم را به روزهای خوبی برساند و خدا را شکر همین اتفاق هم افتاد. الان در جایگاه مناسبی قرار داریم و از برنامه‌ریزی ابتدای فصل جلوتر هستیم.

وی با بیان اینکه در ابتدای حضورش در هیئت مدیره آلومینیوم با فضای متشنجی روبرو بود، تصریح کرد: این وضعیت پُرتنش نه تنها در استان مرکزی و اراک، بلکه در همه رسانه‌های کشور مورد انتقاد قرار می‌گرفت. عدم آرامش در نتایج تیم تأثیر داشت، اما هیئت مدیره جدید باشگاه رویه متفاوتی پیش روی خود قرار داد. در همان ابتدا تلاش کردیم فضای باشگاه و تیم بزرگسالان را آرام کنیم تا برنامه‌ها و اهداف خود را در آرامش به نتیجه برسانیم.

رئیس هیئت مدیره آلومینیوم با بیان اینکه این باشگاه از شروع کار هدف‌گذاری مشخصی داشت، گفت: می‌خواستیم آلومینیوم جزو 8،7 تیم بالای جدول لیگ برتر باشد که همین اتفاق هم افتاد. فصل گذشته با تغییراتی  که در میانه راه به وجود آوردیم، به این مهم رسیدیم. جایگاهی که تیم در فصل گذشته به دست آورد و همچنین راهیابی به فینال جام حذفی، در تاریخ ورزش استان مرکزی و شهر اراک بی‌سابقه بود. هرچند شایسته شکست در فینال نبودیم و فقط بدشانسی مانع قهرمانی ما شد.نوازی: مغرور نشویم، بهترین فصل آلومینیوم را رقم می‌زنیم

نائیجی با ابراز رضایت از عملکرد شاگردان رحمتی بیان کرد: از اینکه آلومینیوم در دومین سال حضور در سطح اول فوتبال ایران، چنین نتایجی گرفت و فینالیست شد، راضی بودیم. معمولاً تیم‌هایی که از لیگ یک به لیگ برتر می‌آیند، شرایط ایده‌آلی ندارند و احتمال سقوط‌شان بیشتر از سایر تیم‌هاست. این موضوع را در فصول اخیر در مورد خیلی از تیم‌ها شاهد بودیم. خوشبختانه آلومینیوم در دومین سال نه تنها تیمی آسانسوری نبود، بلکه به فینال جام حذفی رسید و با وجود شایستگی، به قهرمانی نرسید.

رئیس هیئت مدیره باشگاه آلومینیوم با بیان اینکه ما از همان ابتدا توجه ویژه‌ای به زیرساخت‌ها و تجهیز امکانات تیم داشتیم، عنوان کرد: در کنار اینکه ما یک هدف‌گذاری مشخص برای کسب نتایج تیم داشتیم، به دنبال تقویت زیرساخت‌ها و ساخت مجهزترین کمپ در غرب کشور بوده و هستیم و امیدواریم با حمایت‌های مدیران کارخانه هرچه زودتر کلنگ‌زنی این مجموعه را داشته باشیم تا مشکلاتی از قبیل نبود زمین تمرین هم به پایان برسد.

نائیجی در مورد زیرساخت‌های آلومینیوم بیان کرد: آکادمی باشگاه را راه‌اندازی کردیم و اقداماتی برای تقویت فنی و امکانات تیم‌های نوجوانان، جوانان و امید داشتیم. در ورزش کارگری و رشته‌های ورزشی دیگر از جمله فوتسال، کشتی و … نیز تا حد لازم، حمایت‌های لازم را انجام دادیم. وضعیت ورزشگاه امام خمینی (ره) اصلاً در حد لیگ برتر نبود و نیاز به تغییراتی در بخش‌هایی از ورزشگاه مانند بازسازی رختکن‌های میزبان و میهمان، داوران، مسیر ورود و خروج، جایگاه ویژه، جایگاه خبرنگاران و … داشت که این اتفاق افتاد.

وی با بیان اینکه انتخاب سید مهدی رحمتی به‌عنوان سرمربی آلومینیوم ناشی از شناخت بود، عنوان کرد: عملکرد رحمتی در هفته‌های پایانی فصل گذشته کاملاً مورد رضایت ما بود. او توانست تیم را به فینال جام حذفی برساند که موجب تمدید قراردادش شد. مربیان جوانی چون رحمتی که بیش از یک دهه در استقلال و تیم ملی حضور داشته‌اند و از تجربه کافی در فوتبال برخوردار هستند، به سالم‌سازی فضای فوتبال ایران کمک می‌کند. اینگونه مربیان، انگیزه زیادی برای موفقیت دارند که این اتفاق را در باشگاه آلومینیوم می‌بینیم.اسماعیلی: نساجی با 30 درصد توان مقابل آلومینیوم بازی کرد

رئیس هیئت مدیره آلومینیوم با بیان اینکه رحمتی پشتکار و برنامه داشت و مطابق آن پیش رفت، خاطرنشان کرد: برنامه‌های رحمتی از لحاظ ساختار و بودجه همگام و همراه با باشگاه بود؛ او می‌توانست بگوید بودجه 200 میلیاردی برای تیم می‌خواهم اما در راستای بودجه باشگاه برنامه داد و برای اینکه درآمدزایی داشته باشیم، رضایت داد با فروش بازیکن 15، 10 میلیارد تومان درآمدزایی کنیم.

نائیجی اضافه کرد: رحمتی با تزریق نیروهای جوان، آینده تیم را تضمین می‌کند و شرایطی به وجود آورده تا در سال‌های آینده، دغدغه زیادی از لحاظ بودجه نداشته باشیم؛ آن هم در شرایطی که بودجه‌ امسال ما جزو باشگاه‌های درجه یک یا دو هم نیست. باشگاه‌های صنعتی بیش از 300 تا 400 میلیارد تومان بودجه برای این فصل گذاشته‌اند، اما تیم ما با بودجه کمتر از 100 میلیارد تومان نتایج خوبی گرفته و معتقدیم می‌تواند همین روند را ادامه بدهد.

نائیجی با اشاره به عملکردی که تیم آلومینیوم در ابتدای فصل داشت و سه شکست در پنج مسابقه ابتدایی متحمل شد، ابراز کرد: برخی افراد که خیلی هم فوتبالی نبودند، پس از هفته پنجم هجمه‌های غیرمنطقی نسبت به تیم داشتند و با وجود اینکه تیم در شروع کار بود، حرف از تغییرات در کادر فنی می‌زدند. به دلیل اینکه ما به رحمتی اعتقاد و اعتماد داشتیم، با او ادامه همکاری دادیم و حتی از حمایت سه ساله صحبت کردیم که حاصل صبر و اعتماد مدیریت باشگاه نتایجی است که شاهد آن هستیم.

وی درخصوص حضور آلومینیوم در جایگاه پنجم جدول اظهار داشت: هنوز یک‌‌سوم لیگ را سپری کردیم اما حضور در چنین رتبه‌ای موجب افتخار است و از اعتماد و صبری که داشتیم، خوشحال هستیم. دیگر سقوط دغدغه هواداران تیم ما نیست. آلومینیوم از نیم‌فصل دوم فصل قبل شخصیت خوبی پیدا کرده و همه مربیان قبل از رویارویی با نماینده اراک، تیم ما را پُرقدرت و بابرنامه معرفی می‌کنند. آلومینیوم از لحاظ سبک بازی هدفمند است. تیم طبق برنامه‌ هدفمند کادر فنی پیش می‌رود و احساسی عمل نمی‌کند. ما برنامه‌ریزی کردیم تا در سال‌های آینده برای کسب سهمیه آسیایی و قهرمانی بجنگیم و جزو تیم‌های باثبات لیگ برتر شویم.جدول لیگ برتر فوتبال| صعود آلومینیوم و رتبه 2 رقمی فولاد

نائیجی تصریح کرد: تیم ما 45 روز زودتر از شروع لیگ، آماده‌سازی پیش‌فصل را انجام داد. تیم 10 مسابقه دوستانه برگزار کرد که همین مسئله موجب شد با شرایط خوبی وارد مسابقات شود و الان این جایگاه را داشته باشد. 19 مسابقه دیگر از لیگ برتر باقی مانده، اما اطمینان داریم آلومینیوم همین روند را ادامه خواهد داد. در این مدت متوجه هستیم موفقیت تیمی که تغییرات زیادی داشته، زمانبر است؛ همانطور که بازیکنان خارجی ما نیاز به زمان داشتند تا خودشان را نشان بدهد.

وی در ادامه تصریح کرد: این بازیکنان الان عملکردی دارند که جزو موثرترین بازیکنان تیم هستند. معدل سنی تیم ما در فصل گذشته 31 سال بود که به 27 سال رسیده و به دنبال این هستیم در یکی دو سال آینده، این میانگین سنی را به 25 و 23 سال برسانیم؛ این اتفاق موجب می‌شود از نظر مالی هم صرفه‌جویی داشته باشیم و ما هم به تولید بازیکن روی بیاوریم. هدف‌گذاری ما در ابتدای فصل، کسب میانگین 1.3 امتیاز در هر مسابقه بود که 16 امتیاز در 11 هفته به دست آوردیم و سه امتیاز از برنامه‌های‌مان جلوتر هستیم.

رئیس هیئت مدیره آلومینیوم با بیان اینکه نتیجه با صبر به دست می‌آید، خاطرنشان کرد: با عجله کردن در کسب موفقیت تیم، حالت آسانسوری به وجود می‌آید. خوشبختانه فارغ از هیاهو و هیجانات نقل‌وانتقالات و حتی افت‌های ابتدای فصل، برنامه‌محور پیش رفتیم و امروز می‌بینیم برنامه‌های ما به‌خوبی پیش رفته است. ممکن است در طول فصل باز هم دچار نوسان شویم، اما همین که برنامه‌محور حرکت می‌کنیم نشان می‌دهد راه درستی را انتخاب کرده‌ایم.

نائیجی بیان کرد: با وجود تمجیدهایی که داشتم، توقعات نباید از این تیم بالا برود. مطابق بودجه باشگاه باید از تیم و کادر فنی انتظار داشته باشیم و همین که امروز فراتر از برنامه‌ها پیش رفتیم، برای ما جای بسی خوشحالی دارد. از کلیه عوامل باشگاه، مدیران، هیئت مدیره، کادر فنی، بازیکنان تیم، کادر سرپرستی، رسانه، پزشکی، تدارکات و… تشکر می‌کنم که امسال نشان دادند اولویت آنها اهداف باشگاه است، نه مسائل مالی. همه اعضای تیم با کاستی‌ها ساختند و با تمام توان تلاش کردند که این مسئله جای تشکر دارد.

وی با تأکید بر اینکه مهمترین اصل در باشگاه آلومینیوم همدلی، آرامش و کار گروهی است، عنوان کرد: کار زیادی در سه سال آینده داریم. می‌خواهیم از هر نظر بهتر شویم و جزو باشگاه‌های شاخص کشور باشیم. تمام سهامداران و مدیران شرکت آلومینیوم حمایت‌های خوبی داشته‌اند تا تیم نتیجه بگیرد که جای تشکر دارد. امیدواریم با پشتیبانی این عزیزان بتوانیم هرچه زودتر، ساخت کمپ را هم شروع کنیم. از زحمات کارگران زحمتکش ایرالکو نیز تشکر می‌کنیم که در موفقیت‌های باشگاه نقش دارند.

اخبار مرتبط

شروع محمد نخودی در قهرمانی جهان با پیروزی

قهرمانی تیم ملی فوتسال ناشنوایان در آسیا

مازندران کاپ قهرمانی وزنه برداران جوان کشور را بالای سر برد

0 نظر

ارسال نظر

capcha