نیمی از واحدهای صنایع غذایی و دارویی مازندران غیرفعال هستند

نیمی از واحدهای صنایع غذایی و دارویی مازندران غیرفعال هستند

سعید باقری در گفتگو با خبرنگار بازار ایجاد انسجام در واحدهای تحت پوشش و دفاع از حقوق مدنی و تولیدی و پیگیری مطالبات واحدها را از جمله اهداف انجمن ذکر کرد و گفت: کمک به تامین مواد اولیه از دیگر اقدامات است.

وی با بیان این که واحدهای صنایع غذایی استان برتر محسوب می شوند، عدم حمایت بانک ها، کمبود مواد اولیه و افزایش قیمت را از جمله مشکلات برشمرد و گفت: به رغم این مشکلات واحدهای تولیدی از نفس نیفتادند و همچنان به تولید مشغول هستند.

وی محصول بهتر، تغذیه بهتر، زیستگاه و زندگی بهتر را شعار روز جهانی غذا ذکر کرد و گفت: مازندران در تولید و صادرات محصولات غذایی پیشرو است، هرچند شاهد افزایش قیمت مواد اولیه هستیم ولی با این حال واحدهای غذایی تلاش می کنند محصولات را با قیمت مناسب تهیه کنند.

باقری ادامه داد: تورم و افزایش قیمت مواد و فشارها از مشکلات فراروی است و سبب شده بخشی از کالاهای غذایی از سبد خانوار هر ساله حذف شود.

رئیس انجمن صنایع غذایی و دارویی با بیان این که همایش روز جهانی غذا با هدف معرفی واحدهای نمونه صنایع غذایی و دارویی در استان برگزار می شود، گفت: واحدهای نمونه و مسئولان کنترل کیفیت در استان معرفی می شوند.

وی شمار واحدهای تولیدی صنایع غذایی و دارویی را بیش از ۵۰۰ واحد ذکر کرد و گفت: از این تعداد ۲۰۰ واحد تولیدی فعال هستند.

اخبار مرتبط

اورست به‌عنوان‌ روستای صنایع‌دستی ثبت ملی می‌شود

زنجیره صنایع تبدیلی در مازندران دچار ضعف است

چوب و کاغذ مازندران با مشکل نقدینگی روبرو است

0 نظر

ارسال نظر

capcha