ورود جریان های گرم جنوبی همراه با افزایش دما در مازندران

ورود جریان های گرم جنوبی همراه با افزایش دما در مازندران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز مازندران، کارشناس اداره کل هواشناسی مازندران گفت: گرمترین و خنک ترین مناطق استان شبانه روز گذشته و صبح امروز به ترتیب از ساری، دشت ناز و شیاده بخش بندپی بابل با ۳۵ و بلده شهرستان نور با ۷ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

تاکامی با بیان اینکه امروز و فردا سه شنبه و چهارشنبه (۲۹ و ۳۰ شهریور) نسبت به دیروز، از شدت گرما در مازندران کاسته می شود افزود: در ساعات بعدازظهر به ویژه ارتفاعات نیمه غربی استان، افزایش ابر انتظار می رود.

کارشناس اداره کل هواشناسی مازندران گفت: روزهای پنجشنه به ویژه جمعه این هفته (۳۱ شهریور و یکم مهر)، جریان های گرم جنوبی موجب افزایش دما در استان و وزش باد نسبتا شدید در ارتفاعات استان خواهد شد. بنابراین مسافران و هم استانی ها از روشن کردن آتش در جنگل ها خودداری کنند.

تاکامی با اشاره به کاهش شدت گرمای هوا، شنبه و یکشنبه هفته آینده (سوم و چهارم مهر) و نیز آغاز رگبارهای پراکنده در مازندران از عصر یکشنبه افزود: دوشنبه و سه شنبه هفته آینده (پنجم و ششم مهر) هوای استان ابری، خنک و همراه با بارندگی پیش بینی می شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی مازندران تصریح کرد: دریای خزر امروز و فردا با موج کوتاه همراه بوده و برای فعالیت های دریایی مناسب است.

اخبار مرتبط

کاهش دما تا 6 درجه‌ در اغلب شهرها/ باد شدید و گرد و خاک در برخی استان‌ها

افزایش دما در مازندران

افزایش دما در مازندران

0 نظر

ارسال نظر

capcha