لزوم تامین و توزیع نهاده‌های کشت پاییزه

لزوم تامین و توزیع نهاده‌های کشت پاییزه

ه گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در جلسه ستاد کشت پاییزه گفت: کشت پاییزه تابع تاریخ کاشت و زمان است و باید در بازه زمانی مناسب و توصیه شده مرکز تحقیقات به درستی و با دقت و سرعت این کشت‌ها انجام شود.


حسن عنایتی افزود: تحرک بخشی در اجرای برنامه‌ها و سیاست‌های بخش کشاورزی باید بیشتر شود تا بتوانیم در اجرای برنامه‌های کشت پاییزه به درستی عمل کنیم.

وی ادامه داد: با برگزاری منظم جلسات کشت پاییزه الزامات اساسی کشت پاییزه با شتاب و سرعت بیشتری انجام شود و کشاورزان دلگرمی و آمادگی لازم را برای کشت و کار داشته باشند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران تصریح کرد: کشت پاییزه تابع تاریخ کاشت و زمان است و باید در بازه زمانی مناسب و توصیه شده مرکز تحقیقات به درستی و با دقت و سرعت این کشت‌ها انجام شود.

عنایتی با بیان اینکه بذر به اندازه نیاز برای کشت پاییزه تدارک و تهیه نشد و هرچه سریعتر بذر محصولات پاییزه تهیه و به مناطق بالادست ارسال شود، بیان کرد: تاریخ کاشت در زراعت کلزا یک اصل مهم است و از اهمیت بالایی برخوردار است و ترویج باید کار‌های ترویجی را از اکنون در دستورکار قرار دهد.

وی اضافه کرد: شرایط و آیتم‌های بیمه محصولات کشاورزی بر اساس مناطق مختلف دسته بندی شود تا شاهد مشکلات کمتری در این راستا باشیم.


به گفته عنایتی مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌ها باید تحرک بیشتری داشته باشند و پیگیری‌های لازم برای رفع مشکلات موجود را از خودشان نشان دهند تا موضوعات به مرحله بحران نرسد

اخبار مرتبط

حفظ مواد آلی و خاکورزی حفاظتی در کشت پاییزه

فیلم » عمومی دانه‌های طلایی کلزا

0 نظر

ارسال نظر

capcha