طرح نهضت ملی مسکن در مازندران در فرایند اجرا

طرح نهضت ملی مسکن در مازندران در فرایند اجرا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، مدیر کل راه و شهرسازی مازندران با اشاره به اینکه در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن با نامنویسی اولیه ۱۱۷ هزار نفر در بررسی‌های قانونی ۲۳ هزار نفر واجد شرایط در استان شدند گفت: عملیات اجرایی این طرح تا کنون در ۲۳ شهر استان آغاز شده است.
نظری با بیان اینکه بخشی در مرحله فنداسیون و شماری در مرحله اسکلت ساختمانی قرار دارند افزود: اراضی دولتی معرفی شده نیز در مرحله اخذ پروانه و عملیات اجرایی قرار گرفتند.
وی درباره طرح‌های خودمالکی نیز با اشاره به اینکه متقاضیان تسهیلات خودمالکی (مالکان زمین متقاضی ساخت مسکن) با مراجعه به شهرداری بر اساس ضوابط شناسنامه ساختمانی دریافت می‌کنند خاطرنشان کرد: اگر زمین در بافت فرسوده باشد با مراجعه به ادارات راه و شهرسازی و معرفی به شهرداری مشمول تخفیف عوارض ساختمانی و در ارائه خدمات نظام مهندسی نیز از ۵۰ درصد تخفیف بهره مند می‌شوند.
مدیر کل راه و شهرسازی مازندران همچنین گفت: در محدوده غیر بافت هم مالکان زمین‌های دارای پروانه ساختمانی با نامنویسی در سامانه تسهیلات راه و شهرسازی با معرفی به بانک عامل و مراجعه به بانک انتخابی بدن سپرده گذاری تسهیلات مسکن دریافت می‌کنند.
نظری، به مشکل محدودیت اراضی دارای شرایط بهره مندی از خدمات طرح نهضت ملی مسکن (زمین‌هایی که کاربری کشاورزی و در محدوده حفاظت شده جنگل نباشد) اشاره و خاطرنشان کرد: اکنون در سه نقطه از شهرستان‌های رامسر و چالوس پروانه ساخت دریافت و عملیات اجرایی در آن‌ها اجرایی شده است که در حال پیگیری برای رفع مشکل اجرای طرح در غرب مازندران هستیم

اخبار مرتبط

0 نظر

ارسال نظر

capcha