ارز ۴۲۰۰ تومانی مهم‌ترین عامل تورم سال‌های گذشته بود

ارز ۴۲۰۰ تومانی مهم‌ترین عامل تورم سال‌های گذشته بود

گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، سید شمس الدین حسینی نماینده مردم تنکابن در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز دوشنبه 7 شهریور طی تذکری به اظهارات یکی از نمایندگان در مورد ارز 4200 تومانی اشاره کرد و گفت: عنوان شد مجلس در حالت خواب آلودگی ارز 4200 تومانی را حذف کرده در حالی که باید پاسخ داد خیر؛ مجلس با تدبیر نه تنها ارز 4200 تومانی حذف نکرد بلکه نظام ارزی را اصلاح کرد و همچنین تمهیدات لازم برای حذف ارز 4200 تومانی را در نظر گرفت.

وی افزود: سال گذشته برای اجرای ارز 4200 تومانی فقط 95 هزار میلیارد تومان به پایه پولی کشور اضافه شد که اگر ضریب فزاینده را در نظر بگیریم، 730 هزار میلیارد تومان به نقدینگی کشور اضافه شده است.

نماینده مردم تنکابن با بیان اینکه 50 واحد درصد از رشد نقدینگی به سیاست ارز 4200 تومانی باز می‌گردد، گفت: اگر رابطه نقدینگی و تورم را یک به یک در نظر بگیریم حدود 20 واحد درصد از تورم سال گذشته به ارز 4200 تومانی برمی‌گردد؛ لذا دولت سیزدهم با آوردن این سیاست شهامت به خرج داد و مجلس نیز بصیرت به خرج داد و با مسئولیت پذیرفت.

حسینی با تاکید بر اینکه آنجایی که سبب شد تورم ایجاد شود باید در جای دیگری بررسی شود، توضیح داد: وقتی که نظام حقوق و دستمزد را بدون در نظر گرفتن ملاحظات با مصوبه‌ای به هم می‌ریزند، باید آنجا این موضوع بررسی شود؛ لذا پیشنهاد حذف ارز 4200 تومانی یا اصلاح سیاست ارزی که از طریق دولت آمد و مجلس با تدبیر نظر کار خودش را انجام داد و مسئولانه در جهت جلوگیری از تورم اقدام کرد.

نماینده مردم تنکابن در مجلس خاطر نشان کرد: مهم‌ترین عامل تورم طی سالیان گذشته که موجب نقدینگی هم شد، ارز 4200 تومانی بود.

اخبار مرتبط

بانک جهانی برآورد خود از رشد اقتصادی ایران را ۲ برابر کرد

کشف 30 دستگاه تولید ارز دیجیتال در میاندورود

اطلاع رسانی قیمت طلا، سکه و ارز

0 نظر

ارسال نظر

capcha