برگزاری دوره آموزشی ضد جاسوسی در نیروگاه نکا

برگزاری دوره آموزشی ضد جاسوسی در نیروگاه نکا

خبرگزاری آریا- به منظور افزایش آگاهی کارکنان در راستای صیانت از اطلاعات سازمانی و آگاهی عمومی، دوره آموزشی و توجیهی ضد جاسوسی ویژه مدیران و متصدیان مشاغل حساس در نیروگاه شهیدسلیمی نکا  برگزار شد.      
در این دوره، یکی از کارشناسان خبره با هماهنگی دفتر حراست شرکت مدیریت تولید برق نکا و همکاری حراست کل استان مازندران به تشریح اهداف، شیوهها، محورها و راههای مقابله با جاسوسی دشمن پرداخت.       
به گزارش خبرنگارآریادرنکا: مدرس این دوره آموزشی از تهدیدات و مخاطرات و شیوه های پیدا و پنهان سرویس های اطلاعات دشمن جهت کسب اخبار و اطلاعات از کشورهای هدف و تبیین روشها وشگردهای سرویس های اطلاعاتی بیگانگان در ایران برای ضربه زدن به کشور اشاره کرد و گفت: این روش تلاشی آگاهانه از سوی دشمن است که در اثر غفلت و فریب مخاطب شکل میگیرد، بنابراین حواسمان باشد که بیان مطالب و اطلاعات حوزه کاری همیشه آگاه ساختن دیگران نیست بلکه گاهی اوقات دادن اطلاعات به دشمن است، پس همیشه باید هوشیار و مراقب باشیم تا در تور جاسوسی دشمن گرفتار نشویم.         
وی ضمن تأکید بر ضرورت، حساسیت و لزوم حفظ اطلاعات و اسرار سازمان، بر اصل عدم اعتماد به تمامی افراد ناشناس و غریبه تحت هر عنوان و رده و جایگاه تأکید کرد و افزود: تا هویت مخاطب احراز نشده، هرگز نباید به سؤالاتش پاسخ گفت. چون افراد جاسوس بسیار باهوش، مجرب و آموزش دیده هستند و ممکن است با معرفی خود به عنوان شخصیتی مهم یا از ارگان و دستگاه خاص و حتی تهدید یا دادن اطلاعاتی جزئی از سازمان و.. بدنبال دستیابی به اهدافشان باشند         
این کارشناس همچنین بر استفاده هوشمندانه از ابزارهای ارتباطی و فضای مجازی توصیه کرد و گفت: در سفرهای خارجی تحت هیچ شرایطی برای افراد ناشناس هیچ محموله ای را حمل نکنید.         
در خاتمه بمنظور آشنایی بیشتر شرکت کنندگان با شگردهای مختلف جاسوسی، فیلمهای مستندی از شیوه جاسوسی دشمن به نمایش درآمد

اخبار مرتبط

0 نظر

ارسال نظر

capcha