استقبال خوب قهرمانان کشتی جهان از لیگ دسته اول؛ ۴ تیم سهمیه لیگ برتر گرفتند

استقبال خوب قهرمانان کشتی جهان از لیگ دسته اول؛ ۴ تیم سهمیه لیگ برتر گرفتند

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، برخلاف سال‌های گذشته که به خاطر کرونا امکان برگزاری مسابقه گسترده و غیرمتمرکز در کشتی وجود نداشت، امسال استارت لیگ دسته اول کشتی زده شد که روز گذشته پرونده این رقابت‌ها با برگزاری مرحله نیمه‌نهایی و پایانی در تاکستان بسته شد. تیم سید بابل در فینال لیگ کشتی فرنگی 5 - 5 تیم اطمینان سازه شهرکرد را شکست داد و قهرمان شد و تیم پتروپالایش تاکستان که 6 بر 4 کارینای شمال نور را از پیش رو برداشت، قهرمان لیگ آزاد شد.

با توجه به اعلام قبلی سازمان لیگ مبنی بر دادن سهمیه لیگ برتری به دو تیم برتر لیگ یک، سید بابل و اطمینان سازه شهرکرد می‌توانند در لیگ برتر کشتی فرنگی شرکت کنند و دو تیم تاکستان و کارینا نیز سهمیه لیگ برتر آزاد را به دست آورده‌اند. طبیعتاً اگر هر کدام از این چهار تیم مایل به تیم‌داری در لیگ بالاتر نباشند این سهمیه به تیم‌های بعدی داده خواهد شد.

نکته جالب توجه در لیگ دسته اول، استقبال قهرمانان شاخص کشتی جهان از این رقابت‌ها بود. در شرایطی که پیش از این رئیس سازمان لیگ کشتی از درخواست برخی تیم‌ها برای استفاده از کشتی‌گیر خارجی در لیگ دسته اول خبر داده بود، نام علی‌اکبر یوسفی قهرمان سنگین وزن جهان در سال 2021، امیر قاسمی منجزی قهرمان جام تختی، شاهین بداغی در ترکیب تیم‌های حاضر در فینال و رده‌بندی دیده می‌شد.

در لیگ آزاد البته استقبال قهرمانان بزرگ به مراتب بیشتر و بهتر بود، احمد جوان قهرمان جام تختی و دارنده مدال برنز جوانان جهان، مجید داستان، مرتضی قیاسی عضو المپیکی کشتی آزاد، امیرحسین مقصودی، حسین ابوذری، محمدصادق و امیرحسین فیروزپور قهرمان آسیا و قهرمان دو دوره جوانان جهان، امیرحسین کاووسی، علیرضا کریمی نایب قهرمان جهان، علی سوادکوهی قهرمان آسیا، مهدی حاجیلوئیان نفر اول جام تختی، امیرعلی آذرپیرا قهرمان امیدهای جهان و دارنده مدال برنز جوانان جهان، محمدمبین عظیمی قهرمان آسیا و امیررضا معصومی قهرمان نوجوانان و جوانان جهان که همه آنها جزو مدعیان دوبنده تیم ملی بزرگسالان نیز هستند، از جمله کشتی‌گیران شاخصی بودند که در تاکستان روی تشک رفتند.

اخبار مرتبط

0 نظر

ارسال نظر

capcha