قلع و قمع 102 تغییر کاربری غیر مجاز در ساری/ آزادسازی 25 هکتار زمین

قلع و قمع 102 تغییر کاربری غیر مجاز در ساری/ آزادسازی 25 هکتار زمین

خبرگزاری آریا- سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی ساری از قلع و قمع 102 فقره تغییر کاربری اراضی کشاورزی این شهرستان امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگارآریادرشهرستان ساری، سید اسماعیل علوی از قلع و قمع 102 فقره تغییر کاربری غیر مجاز در اراضی کشاورزی شهرستان ساری در پنج ماه اول امسال خبر داد و گفت: با اجرای این احکام 251 هزار و 84 مترمربع از اراضی و باغات این شهرستان آزادسازی شد. 
سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ساری با بیان اینکه حفظ کاربری اراضی کشاورزی و صیانت از آن یکی از مهمترین دغدغه‌های جهاد کشاورزی در رونق بخشی به تولیدات کشاورزی است، افزود: در راستای پیشگیری از ایجاد ساخت و سازهای غیرمجاز و حفظ کاربری اراضی می توان از ظرفیت نهادهای مردمی، دهیاری ها، شوراهای محلی و رسانه های جمعی استفاده کرد.

وی با بیان اینکه از زمان تشکیل یگان حفاظت از اراضی زراعی و باغی در مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی اقدامات چشمگیری در این راستا انجام شد، افزود: مشارکت مردمی از طریق تماس با سامانه تلفنی 131 و ارائه گزارش های تخلفاتی در ارتباط با تغییر کاربری های غیرمجاز زمین های کشاورزی توسط سودجویان و فرصت طلبان بسیار زیاد و تاثیرگذار است.

این مسوول خاطرنشان کرد: احداث گلخانه‌ها،‌ دامداری ها، مرغداری ها، پرورش ماهی و سایر تولیدات کشاورزی و کارگاه های صنایع تکمیلی و غذایی تغییر کاربری محسوب نمی‌شود و با رعایت ضوابط زیست ‌محیطی، پس از انجام روال قانونی و با موافقت سازمان‌جهاد کشاورزی بلامانع است.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ساری در پایان با اشاره به لزوم فرهنگ سازی عمومی و ایجاد حساسیت در اقشار مختلف مردم نسبت به حفظ و صیانت از اراضی زراعی و باغی، اظهار کرد: با اقدام به موقع متولیان بخش کشاورزی پس از احصا و شناسایی تخلفات، تمهیدات لازم اعمال و اقدام قانونی انجام شد.

اخبار مرتبط

0 نظر

ارسال نظر

capcha