رویکرد استان مازندران در تجارت بین الملل فعال کردن 3 بندر مهم و استراتژیک است

رویکرد استان مازندران در تجارت بین الملل فعال کردن 3 بندر مهم و استراتژیک است

خبرگزاری آریا- استاندارمازندران با اشاره به این که مازندران در حوزه بهره مندی از بسترهای فضای مجازی بسیار پرظرفیت است، بر استفاده از تمام فرصت های این حوزه برای فعال کردن کسب و کار و توسعه اقتصادی استان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگارآریادرساری، سیدمحمود حسینی پور با عنوان اینکه حضور بالاترین مقامات مسئول در امر فضای مجازی کشور حامل پیام مشخصی است، خاطر نشان کرد: درواقع این مهم نشان از اهمیت موضوعی دارد که در استان دنبال می کینم و درعین حال نشان می دهد، اتفاقات مهمی در استان در حال رخ دادن است.

حسینی پور، با بیان این که با هماهنگی و همدلی مدیران ارشد فضای مجازی کشور و مسئولان استان اتفاقات خوبی در این حوزه رقم خواهد خورد، ادامه داد: در تلاشیم تا کسب و کارهایی که در بستر فضای مجازی در حال انجام است با انگیزه های بالاتری برای تعالی مازندران شکل بگیرند و فعالیت نمایند.

وی بااشاره به این که دولت بدنبال کوچک سازی و تحول اداری است، گفت: راهبرد اساسی حل مسائل این بخش، مهارت آموزی جوانان و ورود آنان به محیط کسب و کارهای امروزی و رایج در فضای دیجیتال است.

حسینی پور افزود :مقوله استارت آپی ها امروزه شرایط کسب و کار را در جهان متحول کرد و در کشور ما سالهاست که فعالیت های گسترده ای در این بخش شکل گرفته است .

استاندار با طرح این نکته که در مازندران بدنبال ایجاد پلتفرم های متعدد هستیم تا تولیدکننده بتواند محصول خود را مستقیما به فروش برساند، تصریح کرد: درپی آنیم تا بخشی از واسطه گری ها را در حوزه محصولات کشاورزی حذف کنیم چرا که جریانی در این واسطه ها شکل گرفت که متاسفانه توازن بین تولیدکننده و مصرف کننده را به هم ریخته است و رضایت تولید کننده ها و مصرف کنندگان را نشانه گرفته است.

نماینده عالی دولت در استان، با بیان این که رویکرد استان مازندران در تجارت بین الملل فعال کردن 3 بندر مهم و استراتژیک است که در مسیر کریدور شمال جنوب برای کشور اهمیت ویژه ای دارند، عنوان کرد: نقش شرکت های دانش بنیان در دست یابی به بازارهای منطقه مهم است و برآنیم تا بازاریابی را از طریق شرکت دانش بنیان و استارت آپ ها دنبال کنیم.

وی با اشاره به این که با فعال کردن حوزه گردشگری بنا داریم از تعامل با کشورهای اطراف در این راستا استفاده کنیم، گفت: جوانان لازم است در این حوزه فعالانه عمل کنند و با انگیزه بالا وارد میدان شوند.

سیدمحمود حسینی پور، اظهار کرد: فرهنگ کار دولتی باید به فرهنگ کار استارآپی در استان تبدیل گردد تا بتوانیم مجموعه جوانان استان را در مجموعه کسب و کارهای مجازی و اقتصاد دیجیتال فعال کنیم. بستر کار جدی و فضای جدید کسب و کار در استان فراهم است و اراده دولت بر پشتیبانی از این فضا می باشد تا جوانان بتوانند وارد فضای کسب و کار شوند.

وی اقبال 20 تا 25 میلیون گردشگر به استان را یک مزیت مهم ارزیابی کرد و یادآور شد: شرکت های استارآپی باید در استان جریان سازی کنند و برنامه ما این است تا مازندران به مقصد گردشگری تبدیل شود. 

اخبار مرتبط

بندر امیرآباد؛ بهترین فرصت برای توسعه ترانزیت میان ایران و روسیه در کریدور شمال - جنوب

دلیل محبوبیت باربری نوشهر در میان سایر باربری‌ها چیست؟

افزایش میزان صادرات از بندر نوشهر

0 نظر

ارسال نظر

capcha