برگزاری نمایش بزرگ سفینه نور در بابل

برگزاری نمایش بزرگ سفینه نور در بابل

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران،محمدرضا کامیاب مسؤول موسسه شهید مطهری
نویسنده و طراح نمایش سفینه نور امروز در گفت‌وگویی، اظهار کرد: نمایش بزرگ سفینه نور به‌مناسبت سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین ساعت ۲۰ روزهای ۲۳ تا ۳۰ مرداد ماه امسال برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این مراسم با استقبال پرشور همه ساله در میدان آستانه شهرستان بابل برگزار می‌شود، اضافه کرد: این مراسم به‌مناسبت ایام محرم و فاطمیه برگزار می‌شود. 

طراح نمایش سفینه نور با بیان اینکه هدف سفینه نور تقویت مکتب تشیع و تعمیق باورهای دینی و مذهبی در بین مردم است، تصریح کرد: باتوجه به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه این سبک نمایشی، مانند تئاتر از فرهنگ غرب به ما نرسیده و طراحی بومی و اسلامی دارد که باید آن را تکثیر و منتشر کرد، موسسه شهید مطهری برای نشر این سبک نمایشی در کشور تلاش می‌کند. 

کامیاب بیان کرد: اگر قائل هستیم که کار فرهنگی اثربخش بوده و در جان مردم می‌نشیند باید از آن حمایت کنیم و ما به نوبه خودمان داریم یک مانور فرهنگی انجام دهیم که امیدواریم موفقیت آمیز باشد.


وی ادامه داد: در این شرایط سخت کرونایی که هنوز هم سالن‌های تئاتر رونق سابق را نگرفته‌اند و روزهای سختی را می‌گذرانند، موسسه شهید مطهری بابل دست به خلاقیت بزرگتری زده و همان‌طور که سال گذشته نمایش میدانی را در ایام محرم و فاطمیه  در نقاط مختلف استان برگزار کرد، امسال نیز با وجود همه مشکلات، برنامه‌ای نمایشی را با عنوان «سفینه نور» تدارک دیده است.

این نویسنده یادآور شد: برخلاف اینکه ژانر وحشت در محتوای این نمایش مستتر است، تلاش شده تا مخاطب با قاب‌های بی‌نظیر و زیبا رو به رو شود و بعد از پایان شیرینی با موضوع اربعین، بیننده را به فکر فرو ببرد. 

کامیاب با اشاره به استقبال مردم از این نمایش میدانی، گفت: در این کار، آنچه مهم است انگیزه و علاقه است و دستمزد در مرحله بعدی قرار دارد. 

وی اضافه کرد: همه عوامل گروه، افرادی کاربلد و با تجربه هستند و می‌توانند در پروژه‌هایی که نام و نشانی دارد فعالیت کنند اما مجموعه به این نتیجه رسیده که اگر می‌خواهد یک کار اثر بخش ارائه کند باید با همدلی و تعامل به اجرای اثر بپردازد. 
طراح نمایش سفینه نور ادامه داد:  برای بازیگری و کادر فنی حدود ۱۵۰ نفر از هنرمندان استان اعلام آمادگی کردند که آن هم پس از مرحله تست تخصصی در حوزه نور، صوت و جلوه‌های ویژه، افراد مناسب گزینش شدند. 

 

این هنرمند تئاتر با اعلام اینکه نمایش‌های مذهبی نمونه‌ای ارزشمند از ادای دین هنرمندان و قشر فرهیخته هنرهای نمایشی کشور به واقعه عاشورا است، افزود: امیدواریم با همیاری و همکاری دستگاه‌های ذیربط، مسؤولان و متولیان امر از اینگونه آثار که ریشه در باورها و ارزش‌های جامعه دارد حمایت بیشتر و بهتری به عمل آید تا در طول سال شاهد برپایی بیشتر این گونه مجالس باشیم. 

کامیاب با بیان اینکه این نمایش تلفیقی از هنر ماندگار و اصیل نقالی و تئاتر است، گفت: این نمایش روز یک شنبه مصادف با شانزدهم محرم ساعت ۱۹ در محل میدان آستانه بابل، به مدت ۷ شب اجرا می‌شود.

اخبار مرتبط

0 نظر

ارسال نظر

capcha