حاتم بخشی سارقان بانک ملی با اموال سرقتی

حاتم بخشی سارقان بانک ملی با اموال سرقتی

سرکرده‌های این باند سه برادر بودند که دو نفرشان تیر ماه سال گذشته به بانک سپه در قائمشهر دستبرد زد و با سپردن وثیقه تا روز دادگاه از زندان بیرون آمده و با تشکیل این باند به صندوق امانات بانک ملی شعبه دانشگاه تهران دستبرد زدند. دو برادر و همسر یکی از آن‌ها با اعلان قرمز پلیس بین‌الملل ایران در استانبول دستگیر شدند. ۱۰ متهم دیگر هم در تهران دستگیر شدند که دو نفر از آن‌ها فروشنده خودرو به اعضای این باند بودند.

در تحقیقات پلیسی مشخص شد دزدان با شناسایی دو بانک در خیابان انقلاب، نقشه دزدی از آنجا را طراحی کرده و برای دسترسی راحت به این دو بانک خانه‌ای را در محله پیچ‌شمیران اجاره کرده بودند. دزدان پس از دستبرد ناکام به بخش صندوق امانات بانک تجارت، نقشه سرقت از بانک ملی را طراحی کرده و شامگاه پنجشنبه ۱۲ خرداد از بالای در پارکینگ وارد بانک شدند. آن‌ها بعد از خالی کردن ۱۶۷ صندوق، از بانک خارج شدند و روز بعد قصد داشتند با ورود دوباره به بانک، بقیه صندوق‌ها را سرقت کنند که میان اعضای گروه اختلاف به‌وجود آمده و از اجرای نقشه‌شان منصرف شدند.

دو سرکرده باند، روز جمعه سراغ دو مرد نمایشگاه‌دار رفته و دو خودروی مدل بالا خریده و در برابر آن، ۱۸۳ سکه طلای سرقتی به نمایشگاه‌داران دادند. بخشی از طلا و دلار‌ها را نیز فروخته و هزینه شش ماه اقامت در ترکیه را آماده کرده و راهی استانبول می‌شوند.

آن‌ها برای انتقال بخشی از پول و طلاها، هزینه سفر چند مسافر ترکیه را پرداخت کرده و در برابرش از آن‌ها می‌خواهند اموال سرقتی را برایشان خارج کنند.

حاتم‌بخشی دزدان با پول‌های سرقتی به اینجا ختم نشد و چهارعضو کلیدی باند، با اموال سرقتی بدهی‌های خود را با سکه و دلار پرداختند. حتی سه برادر بعد از سرقت در جشن تولد عمه‌شان شرکت کردند و ۵۰ میلیون تومان به او کادو دادند. آن‌ها در مدت سرقت تا خروج از کشور ۳۰۰ میلیون تومان خرج کرده بودند.

کارآگاهان پلیس آگاهی، منتظر انتقال دو مهره کلیدی این باند به کشور هستند تا بتوانند ابعاد بیشتری از این سرقت بزرگ را فاش کرده و از نکات مبهم و تاریک پرونده رازگشایی کنند.

همچنین تلاش بانک و قاضی ویژه پرونده برای شناسایی و ارزش‌گذاری اموال سرقتی ادامه دارد.

اخبار مرتبط

0 نظر

ارسال نظر

capcha