نخستین جشنواره «کیاسر» شهر و آداب سنن کهن برگزار می‌شود

نخستین جشنواره «کیاسر» شهر و آداب سنن کهن برگزار می‌شود

یکی از جاذبه‌های بسیار زیبای گردشگری در استان مازندران که کمتر به آن توجه شده است، وجود جاده جنگلی ساری به کیاسر است.

کیاسر در ۷۰ کیلومتری ساری با تاریخ کهن واقع شده است و مرکز بخش چهاردانگه است. با وجود قابلیت‌های متعدد گردشگری  و تاریخی و همچنین مردمان خونگرم این نقطه از استان مازندران کمتر مورد توجه متولیان در حوزه‌های مختلف قرار گرفته است.

برگزاری ایده جشنواره کیاسر، شهر آداب و سنن یکی از اقداماتی است که می‌تواند زمینه معرفی این شهر تاریخی در استان مازندران را فراهم کند.

در همین ارتباط حمید آهنگری کیاسر دبیر برگزاری جشنواره کیاسر، شهر آداب و سنن کهن در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: برای نخستین بار جشنواره‌ای با عنوان معرفی قابلیت‌های تاریخی شهر کیاسر در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به همراهی اعضای شورای شهر و شهرداری کیاسر، گفت: بر اساس برنامه روز پنج‌شنبه برگزاری این همایش در دستور کار است.

آهنگری خاطر نشان کرد: معرفی آئین‌های و سنتی‌های بومی شهر کیاسر در برگزاری این همایش در دستور کار دارد و گروه‌های متعددی بر اساس پیش‌بینی انجام شده قرار است سنت‌های بومی مردم این شهر را به معرض نمایش قرار دهند.

وی با اشاره به قدمت تاریخی این شهر، گفت: به جهت وجود مراسم‌های مختلف زمان برگزاری این همایش از صبح تا عصر روز پنج‌شنبه پیش‌بینی شده است.

آهنگری با اعلام اینکه در حاشیه برگزاری این همایش بیش از ۸۰ غرفه پیش‌بینی شده است که در این غرفه‌ها، تلاش شده که قابلیت‌های بومی و منطقه‌ای در معرض دید قرار گیرد، گفت: برنامه داریم در سال‌های آینده از ظرفیت منطقه چهاردانگه برای برگزاری این همایش نیز استفاده شود.

به گزارش فارس، کیاسر بیش از ۴ هزار نفر جمعیت داشته و مرکز بخش چهاردانگه است

اخبار مرتبط

2.5 هکتار از راشستان‌های هفت‌خال کیاسر، طعمه‌ی آتش شد/ اطفاء کامل آتش با حضور 300 تن ازنیروهای عملیاتی و3 بالگرد

زلزله کیاسر را لرزاند

حضور نماینده ولی فقیه در مازندران در روستای کیاسر ساری + عکس

0 نظر

ارسال نظر

capcha