برداشت ۸۰ درصدی محصول سیر تا کنون در جویبار

برداشت ۸۰ درصدی محصول سیر تا کنون در جویبار

سعیدی با اشاره به اختصاص ۹۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان جویبار به کشت سیر پیش بینی کرد: امسال ۱۲۰۰ تن سیر از مزارع این شهرستان برداشت شود.
مدیر جهاد کشاورزی جویبار با بیان اینکه تا کنون ۸۰ درصد برداشت سیر در زمین‌های کشاورزی شهرستان جویبار انجام شده است گفت: برداشت سیر در بهار تا هفته اول مرداد ماه ادامه داشته و محصول تولیدی علاوه بر بازار داخلی به استان‌های دیگر نیز ارسال می‌شود.
سعیدی افزود: با توجه به شرایط آب و هوایی و حاصلخیزی خاک این منطقه، سیر تولیدی شهرستان جویبار از کیفیت بالایی برخوردار بوده و به لحاظ اقتصادی قابل رقابت بودن با محصولات سبزی، صیفی و سایر محصولات پُرآب بَر، می‌تواند به عنوان یک محصول با مصرف آب کمتر در تناوب زراعی سایر محصولات قرار گیرد.
مدیر جهاد کشاورزی جویبار تصریح کرد: سیر علاوه بر مصرف خوراکی به صورت تازه، سیر ترشی یا چاشنی در صنایع غذایی برای تولید فرآورده‌های غذایی نقش مهمی داشته و همچنین به عنوان یک گیاه دارویی مؤثر در بیماری‌هایی مانند فشار خون، بیماری‌های قلبی، کاهش کلسترول خون، خواص ضد انگلی، ضد میکروبی و درمان بیماری‌های دستگاه گوارش استفاده می‌شود.

اخبار مرتبط

پرداخت تسهیلات به کشاورزان جویبار

برداشت مکانیزه ۹۵ درصد شالیزار‌های جویبار

بازگشایی قدیمی ترین بازار سنتی مازندران بعد از ۴ ماه تعطیلی

0 نظر

ارسال نظر

capcha