قرارداد 1450 هکتاری کشت سویا در نکا

قرارداد 1450 هکتاری کشت سویا در نکا

مدیر جهاد کشاورزی نکا گفت: تاکنون قرارداد کشت سویا در هزار و 450 هکتار زمین زراعی این شهرستان با کشاورزان منعقد شد.

به گزارش خبرنگارآریادفترمازندران درنکا، سید شبر موسوی از انعقاد قرارداد کشت سویا در هزار و 450 هکتار زمین کشاورزی شهرستان نکا تاکنون خبر داد.

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نکا با بیان اینکه پیش بینی می شود امسال 2 هزار و 500 هکتار اراضی زراعی این شهرستان سویا کشت شود، افزود: بذر سویا توزیع شده بین کشاورزان نکایی شامل ارقام کاسپین، آرین، تپور، کتول و ساری است.

 موسوی به کشاورزان توصیه کرد برای کنترل بیماری ها در مزارع سویا، تناوب زراعی صحیح با غیر لگومینوزها، مبارزه با علف های هرز و بقایای گیاهی سال قبل، استفاده از بذور سالم و گواهی شده، تقویت بافت خاک، حذف بوته های بیمار از مزرعه، سمپاشی به هنگام، استفاده از ابزار آلات و ماشین های کشاورزی تمیز و غیر آلوده، عمق کاشت مناسب، زهکشی مطلوب خاک و استفاده بهینه و متعادل از کودهای ازته و پتاسه را رعایت کنند.

 وی با بیان اینکه افزایش عملکرد در واحد سطح و ارتقاء سطح اقتصادی و معیشتی کشاورزان و افزایش ضریب خوداتکایی روغن از اهداف ترویج کشت سویا در منطقه است، گفت: کارشناسان جهاد کشاورزی این شهرستان آموزش های لازم در خصوص مدیریت علف های هرز، آفات و بیماری ها را به کشاورزان ارائه می دهند.

اخبار مرتبط

کاهش ۴۰درصدی محصول سویا در جویبار

آغاز خرید تضمینی سویا از امروز

کشت مشارکتی ۱۴ رقم سویا در میاندورود

0 نظر

ارسال نظر

capcha