رونمایی از ابر بدهکاران تامین اجتماعی مازندران

رونمایی از ابر بدهکاران تامین اجتماعی مازندران

شهرستان ساری، جلسه هم اندیشی مسؤولان بسیج دانشجویی استان مازندران با مدیران کل تامین اجتماعی و تعاون و کار و رفاه اجتماعی با هدف بیان ظرفیت‌ها و بررسی چالش‌ها ظهر امروز در محل جلسات بسیج دانشجویی مازندران برگزار شده است.

سیدامیر سادات‌کرمی مسؤول بسیج دانشجویی مازندران در ابتدای برنامه با بیان اینکه شبکه مردمی برای جریان لیبرال مزاحم تلقی می‌شود، گفت: مدیریت انقلابی قابلیت جمهوریت را پذیرفته و به مدیریت مردمی اعتقاد دارد.

مسؤول بسیج دانشجویی استان مازندران با اشاره به قابلیت‌  فعالیت‌های این سازمان،افزود: ظرفیت‌های دانشجویی برای برای توسعه فعالیت‌ها در استان فراخوانده شود و این سازمان آماده همکاری برای برون رفت مشکلات و چالش‌ها است. 

حسن فلاح مدیرکل تامین اجتماعی مازندران در این جلسه اظهار کرد: بیش از ۶۰ درصد جمعیتی استان تحت پوشش تامین اجتماعی  بوده و حدود ۱۰۳ هزار کارفرما در سطح استان لیست بیمه به صورت ماهانه ارائه می‌کنند.

وی میزان وصولی تامین اجتماعی استان در سال گذشته را  را به صورت ماهانه بیش از ۶۰۲ هزار میلیارد تومان و میزان مصارف را ۷۹۷  هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: ۱۹۵ هزار میلیارد تومان کسری داریم.

مدیرکل تامین اجتماعی مازندران ادامه داد: میزان مطالبات از کارفرماهای استان را بیش از هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است که شهرداری ساری با رقم ۴۰۰ میلیارد تومان بزرگترین بدهکار به این مجموعه بوده و بدهی سایر شهرداری‌های استان ۵۰۰ میلیارد تومان است.

فلاح میزان بدهی نساجی قائمشهر  به این اداره کل را ۱۱۵ میلیارد تومان، چیت‌سازی بهشهر ۲۰ میلیارد تومان و آموزش و پرورش استان را ۱۵ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: وقتی برای نقد کردن این بدهی‌ها ورود پیدا می‌کنیم با هشدار تبعات سیاسی اجتماعی مواجه می‌شویم.

در ادامه این برنامه علی باقری سرپرست اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی مازندران نیز اظهار کرد: حال بخش تعاون چندان خوب نیست و باید به آن توجه شود.

وی تصریح کرد: تا سال ۹۹ بیش از ۱۰ هزار و ۴۰۰ مقرری بگیر داشتیم و در سال جاری به حدود ۸ هزار نفر کاهش پیدا کرده است.

سرپرست اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی مازندران،خاطر نشان کرد: ۷۰ درصد از کارگران استان وضعیت مالی مناسبی ندارند و نیاز به حمایت‌های مالی دارند.

وی تعداد فوتی‌های مشمول قانون کار استان مازندران در سال گذشته  را حدود ۱۰ نفر اعلام کرد و افزود: آمارهای فوتی ارائه شده توسط پزشکی قانونی  مشمول قانون کار نمی‌شود.

باقری در ارتباط با بحث عزل و نصب‌ها، گفت: اولویت به‌کارگیری نیروهای انقلابی و کار بلد است که در استان مازندران با کمبود نیروی متخصص دلسوز مواجه هستیم.

سرپرست تعاون کار و رفاه اجتماعی مازندران ادامه داد: برای انتصاب‌ها نیاز داریم که تعدادی از ارگان‌ها و نهادها را در جریان قرار دهیم و ممکن است برخی از این مراجع یا حتی نمایندگان مجلس پیشنهاداتی را مطرح کنند اما به هیچ وجه تحت تاثیر فشارها در عزل و نصب‌ها قرار نمی‌گیرم.

اخبار مرتبط

رونمایی از ابر بدهکاران تامین اجتماعی مازندران

0 نظر

ارسال نظر

capcha